Personalhandläggare? Då söker vi dig!

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst
Kommunen expanderar, både när det gäller invånare och när det gäller anställda, vi behöver därför förstärka bemanningen på personalavdelningen. I Lekeberg får du stora möjligheter att arbeta brett och använda all din kunskap och kompetens. Om du uppskattar att ingen dag är den andra lik och att få arbeta med både stort och smått så är detta en arbetsplats för dig! I den mindre kommunen har vi nära till dialog och samarbete mellan tjänstepersoner och politik och här blir du inte en anonym kugge i ett stort maskineri.

ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina nya kollegor utgör du en nyckelfunktion i kommunen när det gäller personalrelaterade frågor.
Som personalhandläggare arbetar du proaktivt och konsultativt gentemot kommunens chefer och arbetsuppgifterna innebär både operativt och strategiskt arbete.

Du kommer bl.a. att stödja chefer i frågor gällande:
• arbetsrätt
• lönebildning och löneöversyn
• rekrytering och kompetensförsörjning
• arbetsmiljö och rehabilitering
• utveckling av metoder och arbetssätt inom olika områden
• jämställdhets- och likabehandlingsfrågor

Vi kommer att forma ditt uppdrag utifrån dina erfarenheter, kunskaper och kompetens.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen om minst 180 högskolepoäng som personalvetare eller annan utbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor
• erfarenhet av kvalificerat personalarbete
• har en god vana och kunskap av att använda digitala verktyg i din arbetsvardag
• är kommunikativ har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• aktuell kunskap om gällande lagar och avtal inom personalområdet
• erfarenhet av personalarbete inom kommunal verksamhet är meriterande
Vi förväntar oss att du är en person som planerar, prioriterar och tar ansvar för dina arbetsuppgifter med kvalitet och effektivitet. Vi ser att du är en god administratör som har lätt för att strukturera och organisera ditt arbete.
För att du ska lyckas i den här rollen behöver du som person ha en personlig mognad, vara stabil och ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Din självinsikt gör att du har förmågan att skilja mellan det personliga och professionella och att du också vågar ställa frågor när du stöter på utmaningar.
Du behöver vara flexibel och ha lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och vara lösningsorienterad då den ena dagen aldrig är den andra lik.
Samarbetsförmåga och förmågan att skapa sig en helhetsbild av många delar är viktiga tillgångar för att klara rollen, och att du har intresse av och är bra på samarbete och samverkan med chefer, fackliga organisationer, kollegor och externa aktörer ser vi som självklart.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 10 maj 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023