OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ADMINISTRATIVA ENHETEN Administrativa enheten ansvarar för samordning och utveckling av departementets budgetarbete, myndighetsstyrning, internekonomi, personalfrågor och övergripande internationella frågor.I enhetens uppgifter ingår att ge stöd och service åt departementsledningen, sakenheterna och departementet i övrigt.INTEGRATIONS- OCH JÄMSTÄLLDHETSDEPARTEMENTET De frågor som departementet arbetar med har ett inbördes samband och en direkt koppling till det svenska samhällets fundament: demokratin och marknadsekonomin.Ledstjärnan i arbetet med dessa frågor är att stärka människors egenmakt samt att motverka alla former av diskriminering.ADMINISTRATIVA ENHETEN SÖKER PERSONALHANDLÄGGARE (VISSTIDSANSTÄLLNING) Arbetsuppgifterna som personalhandläggare innebär att du kommer att fungera som ett stöd gentemot departementets enhetschefer inom bl.a. följande områden; rekrytering, lönesättning, introduktion av nyanställda och rehabiliteringsfrågor.I arbetsuppgifterna ingår det även att ha ett övergripande ansvar för några av områdena arbetsmiljö, jämställdhet, mångfald eller kompetensutveckling.Du arbetar både operativt och strategiskt utifrån ett konsultativt arbetssätt Vi söker dig som har personal-/beteendevetenskaplig utbildning eller motsvarande på högskolenivå och erfarenhet av självständigt personalarbete.Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande liksom arbete inom Regeringskansliet.Som person vill vi att du kan arbeta självständig och för övrigt har en hög social kompetens.Integritet och flexibilitet är andra viktiga egenskaper.Du når dem via Regeringskansliets växel, tel.Fackliga företrädare i Integrations- och jämställdhetsdepartementet är Gudrun Dahlberg, SACO, och Ann-Marie Nilsson, ST.Du når dem via Regeringskansliets växel, tel.Tillträde snarast Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.Märk ansökan med referensnummer 08-09.