PERSONALKONSULENT/ARBETSPSYKOLOG

Arbetsbeskrivning

Kommunhälsan är en inbyggd företagshälsovård som verkar för tillämpningen av arbetsmiljölagen och dess föreskrifter. Vi arbetar med förebyggande, lagstadgade och rehabiliterande stödinsatser för förvaltningarna och dess arbetsledare och medarbetare. Målet är att skapa friska utvecklande arbetsplatser inom kommunen. Din uppgift blir inom det psykosociala området och består till stor del av utbildningar, förebyggande insatser och rehabilitering. Rådgivning, handledning, grupputveckling och konflikthantering ingår. I arbetsuppgiften kan även bedömning och utredning av arbetsförmåga och arbetsmiljöer förekomma. Arbetet riktas oftast till grupper av personal såsom arbetsledare och hela arbetslag, men även till enskilda medarbetare och sjukskrivna/medarbetare i utredande/rehabiliterande syfte. Dessutom kan övergripande insatser i organisationen förekomma. Utvecklingsarbete inom dessa områden ingår i arbetet och därmed värdesätts kreativitet. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är arbetspsykolog eller har högskoleutbildning med beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi förutsätter att Du har ett starkt intresse av att jobba med människor. Du bör också ha kunskap om arbetsmiljöfrågor eller intresse av att utbilda dig inom detta område. Det är viktigt att Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att dokumentera. Du ska arbeta självständigt och konsultativt. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten. Det är övervägande kvinnor på arbetsplatsen, därför ser vi gärna manliga sökanden till tjänsten.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010