Personalkonsult

Arbetsbeskrivning

Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet.




Beskrivning och arbetsuppgifter
Som personalkonsult ingår du i personal- och ekonomienheten, vilken tillhör sektor ledning och stöd.

Enhetens uppdrag är att ge råd och stöd till kommunens verksamheter i ekonomi- och personalfrågor. Du kommer att arbeta i ett team med personalstrateg och tre personalkonsulter. Vi har också ett nära samarbete med ekonomerna inom enheten.

Som personalkonsult är du ett stöd till cheferna inom äldreomsorg i deras uppdrag att bedriva en bra verksamhet. Arbetsområdet är brett och innehåller uppgifter inom områdena rekrytering, arbetsmiljöarbete, personalekonomi, lön och avtal, arbetsrätt samt löneöversyn. Arbetsuppgifterna varierar beroende på situation och behov.

Vi söker Dig som lika gärna tar tag i kvalificerade uppgifter av utvecklingskaraktär som arbete med löpande administrativa uppgifter. Din egen kompetensprofil och egna intresseområden kan påverka hur arbetsuppgifterna fördelas.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning som personalvetare eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. I rollen som konsult är du kommunikativ, bra på att skapa relationer, modig och driftig. Du har lätt för att samarbeta med olika funktioner samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt stimuleras av att ha varierande arbetsuppgifter.

Vi förutsätter också att du har god datorvana och kompetens i Excel, Word och PowerPoint. Ett plus är om du har erfarenhet av användning av IT-verktyg inom HR-området. Du är intresserad av kommunens verksamheter och dess förutsättningar. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för bil är ett krav för anställning.

Villkor
Tillträde enligt överenskommelse. Visstidsanställning till och med maj 2021. Heltid. Urvals- och intervjuarbete kan komma att genomföras under rekryteringstiden så sök redan idag.

Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Weldeborn, Ekonomichef
0511-38 60 32
Joakim Sundén, Personalkonsult
0511-38 68 10
Dag Högrell, Jusek
Nås via kommunens växel
Marie Törnberg, Tf personalstrateg
0511-38 62 41
Nås via kommunens växel
0511-38 60 00
Bo Weldeborn, ekonomichef
tfn: 0511-386032
Christoffer Eriksson, ekonom (vård och omsorg)
tfn: 0511-386103
Annelie Samuelsson, ekonom (barn och utbildning)
tfn: 0511-386076
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0511-38 60 00
Maria Törnblad, ekonom
tfn: 0511-386411

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Götene kommun, Personal/ekonomi
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2020
  • Ansök senast: 18 juli 2020

Besöksadress

Torggatan 4
None

Postadress

Torggatan 4
Götene, 53330

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023