Personalkonsult till bemanning, Bemanning Stöd och omsorg

Personalkonsult till bemanning, Bemanning Stöd och omsorg

Arbetsbeskrivning

I januari 2020 decentraliserades bemanningsenheten från personalfunktionen till Stöd och omsorgsförvaltningen.

Bemanning stöd och omsorg ger stöd till verksamheterna med schemaläggning, daglig korttidsbemanning, rekrytering samt administrativt stöd till chefer. Under hösten har vi påbörjat ett utvecklingsarbete mot ett teambaserat arbetssätt. Genom teamarbete ha en samlad kompetens för att möta verksamheternas utmaningar.

Dina arbetsuppgifter

Som personalkonsult/rekryteringsamordnare hos oss kommer du arbeta med rekrytering av uppdragstagare och timanställda. Uppdragstagare är ett arvoderat uppdrag enligt LSS/SoL i form av ledsagare, kontaktperson eller avlösarservice till barn och unga. Här ingår samarbete med biståndshandläggare och socialsekreterare inom Myndighetsutövning. Övrig rekrytering sker på uppdrag av enhetschef.

I arbetsuppgifterna ingår stöd och rådgivning till chefer i anställnings- och lönefrågor, referenstagning, support till arbetssökande och samarbete med interna och externa aktörer inom kompetensförsörjningsfrågor. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.

I den ena tjänsten ingår även arbetsuppgifter i korttidsbemanning via bemanningspool. Här ingår viss personaladministration i form av anställning, behörighet-och kursbeställningar. Viss obekväm arbetstid förekommer i korttidsbemanningen.

Om dig

Vi söker dig som är utbildad personalvetare, socionom eller annan adekvat högskoleutbildning, alternativt har du erfarenhet som chef eller inom bemanningsbranschen. Meriterande är även om du har erfarenhet av rekrytering.

I din roll kommer du ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta behov som finns kring schema, korttidsbemanning, administration och rekrytering. Ett professionellt bemötande och god service i det dagliga kontakterna med chefer, medarbetare, arbetssökande och övriga interna och externa samverkansparter.

För att du ska trivas i rollen krävs hög flexibilitet och förmåga att bedöma, prioritera och hantera situationer som kan upplevas som stressfulla. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, har hög initiativförmåga och bidrar aktivt med din kompetens i fortsatt utveckling av den gemensamma stödfunktionen.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!

Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.

Övrigt

1 tjänst är en allmän visstidsanställning, heltid med start 2021-12-01, tom 2022-12-31.
1 tjänst är en allmän visstidsanställning, 75% med start 2021-12-01-2022-05-31.

Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html

Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå kommun, Stöd och omsorg
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023