Personalplanerare

Personalplanerare

Arbetsbeskrivning

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se  





Nobina söker nu sommarvikarie till vår Personalplanering



Vi söker dig som vill arbeta med personalplanering i sommar. Du kommer att arbeta i vårt team på 14 personaplanerare med placering på vårt kontor i centrala Landskrona.



Vi erbjuder  



Som personalplanerare arbetar du med schemaläggning genom att fördela tjänster till våra bussförare och hantera inkommande önskemål om ledigheter och annan frånvaro. Gällande kollektivavtal och arbetstidsregler ligger som grund i all planering. I rollen har du daglig kontakt med våra förare via telefon och e-post och du samarbetar tätt med andra personalplanerare samt andra roller ute i våra trafikområden.I arbetet ingår det också andra personaladministrativa arbetsuppgifter såsom lönerapportering och intygshantering.



Personliga egenskaper och utbildning  



Du är analytisk och noggrann samt har förmågan att kunna arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet. Du har lätt att lära och du förstår vikten av att följa lagar och avtal. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift, vilket även innefattar en mycket god social förmåga, då du har kontakt med många personer. Du är lyhörd och trivs med att ge en bra service. Vi ser att du har relevant utbildning mot ekonomi eller personaladministration. Vidare har du mycket goda datakunskaper, du har lätt att lära nya system och du hanterar Word och Excel utan problem. Det är meriterande om du har erfarenhet från schemaläggning eller personaladministration.



Om tjänsten



Sommarvikariatet är på heltid från juni-augusti, med startdatum och slutdatum enligt överenskommelse. Vi arbetar dagtid mellan 8-17.  Introduktion och upplärning påbörjas om möjligt under maj. 



Individuell lönesättning tillämpas.



Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Frågor gällande rekryteringsprocessen:  Jennifer Johnson, e-post: jennifer.johnson@nobina.se  



Ansökan  


Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]   men vänta inte med att söka då urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson

Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren

Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson

Katarina Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobina
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Besöksadress

Norra Depågatan 1
None

Postadress

Östra vägen 23
Filipstad, 68224

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024