Personalplanerare

Personalplanerare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning, söker vi nu en rekryterare till deras site i Finspång. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.
Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs på ett år med chans till förlängning då företaget har ett långsiktigt behov framåt av denna roll.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Rollen som personalplanerare handlar om att ta emot förfrågan av fältservicetekniker från projektledningen och att tilldela och schemalägga personal med rätt kompetens för olika projekt. Du kommer att arbeta med att säkerställa att rätt personal är på rätt plats vid rätt tidpunkt och agera stödjande gentemot andra avdelningar och projekt samt arbeta med kontinuerlig förbättring.
I din roll förväntas du:

- Samarbeta med kollegor internt och globalt på ett respektfullt och professionellt sätt.
- Schemalägga fälttjänsttekniker med rätt kompetens och tillgänglighet.
- Samarbeta nära med projektledning och försäljning för personallogistik.
- Administrera operativ information i företagets system.
- Initiera visumprocesser och förstå visumregler för att säkerställa korrekt planering.
- Göra inköpsförfrågningar när vi behöver entreprenörer eller regionala resurser.
- Arbeta kontinuerligt med förbättringar och stödja andra avdelningar och projekt.

Din profil


- God förmåga att använda svenska och engelska både i tal och skrift.
- Bakgrund inom planering eller annan relevant erfarenhet.
- Erfarenhet av att hantera flera olika och komplexa ärenden samtidigt.
- Erfarenhet av problemlösning.
Önskade egenskaper:
- Trivs med att arbeta i ett team.
- Kan hantera stress och en snabb arbetsmiljö.
- Social och kommunikativ.
- Nyfiken, driven och öppen för att lära sig nya saker.
- Välorganiserad.
- Kreativt tänkande.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Stefan Bojic nås på 0735766985 eller på stefan.bojic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Sökord: Resurs och personaladministratör till internationellt företag!, Administrative Functional Support Administratör till global kund, Field Service Manpower Planner, Administratör, Personalplanering, Finspång, Adecco, Service Manpower planner, field Service Manpower planner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 23 oktober 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024