Personalsamordnare

Personalsamordnare

Arbetsbeskrivning

I rollen som personalsamordnare bemannar du stationens ambulanser så att de är i drift dygnet runt årets alla dagar. Du har en viktig roll i att vi når målet med hög tillgänglighet och att vara en attraktiv arbetsgivare. I nära samarbete med stationsledning och våra cirka 120 medarbetare planerar och schemalägger du personalen i ambulanserna samt deras möten och utbildningar. Ambulanspersonalen arbetar treskift och har individuella scheman. Varje kvartal samordnar och godkänner du scheman utifrån medarbetarnas önskemål och behov med fokus på tillgänglighet, långsiktighet, ekonomi och hälsa. Du bemannar även vakanser och samarbetar med vårt bemanningscentra och personalsamordnare på våra andra stationer.  
Som en del av region Stockholm använder vi personalsystemet Heroma och vi omfattas av kollektivavtalet; Allmänna bestämmelser (AB). 
Vi söker dig som kan börja relativt omgående för ett vikariat fram till årsskiftet. Efter årsskiftet finns det goda möjligheter till förlängning.
Kompetenskrav
Du har: 
arbetat med bemanning och schemaläggning av personal i en personalintensiv verksamhet under en längre tid.
arbetat i bemanningssystemet Heroma eller liknande, och/eller har lätt för att lära dig nya system.
erfarenhet av individuell schemaläggning.
mycket goda kunskaper i Officepaketet.
minst gymnasiekompetens.
Det är meriterande om du har kunskap om regionens kollektivavtal och om arbetstidslagen.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad med god problemlösningsförmåga och en mästare på att administrera och planera på ett effektivt sätt. Du är bra på att samarbeta med andra, lyssnar in och löser konflikter konstruktivt, är social och skapar snabbt kontakter. Du vågar stå upp för beslut och visar omdöme även under tidspress. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, samt agerar lugnt och fokuserar på rätt saker även i stressfulla situationer.    
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat fram till årsskiftet på 100%, med goda möjligheter till fortsättning. Arbetstid: 39:50 heltid.
Vi sitter i nya fräscha lokaler i Årsta park. 
Det är bra om du kan starta omgående. Välkommen med din ansökan redan idag. Vi gör urval och intervjuar under ansökningsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Heli Elofsson
08-123 120 09
Birgitta Johansson

Johanna Lundell
johanna.lundell@sll.se

Sammanfattning

Besöksadress

Lindetorpsvägen 11
None

Postadress

Lindetorpsvägen 11
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


24 januari 2024

Albansk och engelsk talande administratör

1 oktober 2023

28 september 2023

Executive Assistant

15 september 2023