Personalsamordnare till Akutkliniken

Personalsamordnare till Akutkliniken

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken ingår i Närsjukvården i centrala Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård. Vi har cirka 200 anställda. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 50 000 patienter per år, varav drygt 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten. På Akutkliniken arbetar idag tre personalsamordnare och vi önskar nu utöka gruppen med ytterligare en person.

Dina arbetsuppgifter
Som personalsamordnare på Akutkliniken har du den övergripande uppgiften att stödja och bistå klinikens chefer med en rad olika arbetsuppgifter. I rollen som personalsamordnare har du den viktiga första kontakten med olika medarbetare, studenter samt interna- och externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av fler personalsamordnare, men arbetar främst mot akutmottagningen. Du kommer sitta i nyrenoverade lokaler i den administrativa korridoren på kliniken. Det kommer även att finnas möjlighet att vid tillfällen arbeta på distans när verksamheten tillåter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:


• Stödja och bistå enhetschef
• Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA
• Hantera korttidsfrånvaro
• Bevilja ledigheter med kort varsel
• Bistå vid semesterplanering
• Arbeta i vårt rekryteringssystem Reachmee och delta och förbereda för anställningsintervjuer
• Planera för nyanställda

Personliga egenskaper
För att lyckas väl i din roll ser vi att du är självständig som person och att du gärna arbetar under eget ansvar. Det är även av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att hitta lösningar samt levererar i de projekt du tar dig an. I denna roll finns en stor variation av arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Vi ser därför att det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, och ser möjligheter i, förändringar. Vi söker Dig som vill vara en spindel i nätet med glimten i ögat och nära till skratt. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad vårdadministratör. Vi ser det som meriterande om du haft liknande uppdrag tidigare och/eller om du har erfarenhet av våra IT-system Heroma/TESSA. Vi ser även det som mycket positivt om du har god datorvana och kan hantera olika Officeprogram utan hinder. För att lyckas väl i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Anställning och information
Det här är ett vikariat som sträcker sig till 31 augusti 2022 med en eventuell möjlighet till förlängning, med tillträde efter överenskommelse. Du arbetar 100% och tjänsten är på dagtid. Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Åsa Dufva, 010-104 24 62, asa.dufva@regionostergotland.se
Personalsamordnare Linda Mjösberg Ohlsson, 010-104 36 11, linda.mjosberg.ohlsson@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 mars 2021. Vi kan komma att tillämpa löpande urval för intervju så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210240. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Röntgenavdelning i Helsingborg

26 april 2024

Yrkestitel

26 april 2024

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

26 april 2024

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

23 april 2024