OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för kommunens socialtjänst och bedrivs huvudsakligen inom följande verksamhetsområden: Äldre- och handikappomsorg, LSS / LASS, individ- och familjeomsorg (inkl.psykiatri, kommunens flyktingmottagning och arbetslivsenhet.) Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar alla förekommande personalfrågor inom vård- och omsorgs område.Personalsekreteraren arbetar konsultativt gentemot enhetschefer i avtalstolkning, rehabilitering och arbetsmiljö.Du medverkar i rekryteringar, lokala förhandlingar samt i lokala samverkansgrupper.Arbetet innebär även information och utbildningsaktiviteter inom kompetensområdet.Personalsekreteraren är förvaltningens representant i kommunens övergripande personalgrupp.Personalgruppen arbetar med kommungemensamma personalprocesser och policy.Du som söker har: - Högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor och några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete.- Förhandlingsvana och mer än grundläggande kunskaper i arbetsrätt som Du också kan omsätta i praktiskt arbete.- Erfarenhet från rekrytering och arbetet med rehabilitering.- Kvalificerad användare av IT-verktyg som MS Office och databaserade system för personalinformation.- Uttrycker Dig lätt, väl och konkret i tal och skrift på svenska.Tjänsten är organisatoriskt underställd förvaltningschefen på vård- och omsorgsförvaltningen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39