Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Kumla kommun omfattar verksamheterna Individ och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt LSS verksamhet. Inom förvaltningen är ca 600 personer anställda och nettobudgeten uppgår till ca 260 miljoner. Förvaltningen leds av socialchef, bitr. socialchef och enhetschefer. Personalsekreteraren är stabsplacerad och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Som personalsekreterare har du både en operativ och strategisk roll. Viktiga strategiska frågor för vår förvaltning är bla framtida personalförsörjning, personalsociala frågor, kompetensförsörjning mm. Du skall samordna, utveckla och stödja förvaltningens personalarbete. Tillsammans med cheferna svarar du för förvaltningens samverkans- förhandlings- och arbetsmiljöarbete. En stor del av arbetsuppgifterna innebär konsultation till chefer och arbetsledare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning från programmet för personal- och arbetslivsfrågor eller har annan högskoleutbildning som prövas likvärdig samt erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Har du erfarenhet av kommunal verksamhet ser vi det som meriterande. Du skall ha god samarbetsförmåga, vara flexibel, ha ett positivt arbetssätt samt ha förmåga att ta fram och analysera fakta. Du skall ha goda datakunskaper samt vara bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kumla kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 maj 2007
  • Ansök senast: 28 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010