OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Gatukontoret är en förvaltning inom Mölndals stad och består av fem avdelningar; gator och anläggning, park, vatten och avlopp, renhållning samt verksamhetsstöd. Tillsammans ansvarar vi för kommunens väghållning, parkförvaltning, VA-försörjning, avfallshantering och återvinning. Avdelningen verksamhetsstöd består av 27 medarbetare som arbetar på tre enheter; administration, trafik och planering. Administration svarar för gatukontorets ekonomi-, personal- och kontorsärenden samt gatunämndens administration. Enheten för trafikfrågor arbetar med kollektivtrafik, färdtjänst och handlägger frågor om parkering, trafikföreskrifter och dispenser. Den tredje enheten, planering, ansvarar för utredning, planering, projektering och byggledning inom gatukontorets verksamhetsområden. Som medarbetare på gatukontoret erbjuds du mycket intressanta och stimulerande arbetsuppgifter och du får chansen att aktivt påverka samhällsutvecklingen. Vi ger dig också en god arbetsmiljö och balans i livet mellan fritid och arbetsliv. Mer information finner du på vår hemsida. ARBETSUPPGIFTER Personalsekreteraren på gatukontoret är ett aktivt stöd till chefer i både operativa och strategiska frågor. Det innebär att han/hon i nära samarbete med chefer och verksamheter stödjer, följer upp och driver frågor inom hela PA-området, bl a arbetsrätt, rekrytering och rehabilitering. Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet i åtta månader. Under vikariatet kommer de löpande arbetsuppgifterna att prioriteras. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har PA-utbildning på högskolenivå och helst erfarenhet från kvalificerat personalarbete, gärna från offentlig sektor. Du kommer att arbeta självständigt med personalfrågorna inom förvaltningen. Viktiga egenskaper är därför stor problemlösnings-, samarbetsförmåga och initiativkraft. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är lyhörd, flexibel och utåtriktad. Vi ser gärna att sökande har god stilistisk förmåga i framförallt skrift eftersom personalsekreteraren skriver fram diverse mål, planer och utredningar åt förvaltningen och även är sekreterare i en samverkansgrupp.