Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. I Varbergs kommun bor ca 56 000 människor och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet. Tjänsten är placerad på stöd- och processenheten inom Socialförvaltningen. På enheten arbetar idag 16 personer. ARBETSUPPGIFTER Som personalsekreterare är du förvaltningens konsultativa stöd till verksamhetens ca 50 chefer i frågor inom rehabiliteringsområdet te.x vidta anpassningsåtgärder, genomföra rehabiliterings- och omplaceringsutredningar. Detta innebär bl.a nära samarbete med kommunens företagshälsovård, försäkringskassa och arbetsförmedling. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning med PA-inriktning. Erfarenhet av kvalificerat arbete inom rehabiliteringsområdet. Goda arbetsrättsliga kunskaper. Goda datakunskaper. Du har också god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill att du som person har ett konsultativt förhållningssätt, analytisk förmåga samt lätt för att samarbeta och bygga goda relationer. Du behöver vara självständig, drivande och samtidigt lyhörd för chefers och kollegers synpunkter.

Sammanfattning

Liknande jobb


Personalsekreterare

24 mars 2010

Personalsekreterare

4 mars 2010

Personalstrateg

28 september 2010

HR-specialist

17 augusti 2010