Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Vår personalsekreterare går i pension till sommaren och vi söker nu hennes efterträdare. Ditt arbete är organiserat inom vår centralt placerade personalfunktion som är en stödfunktion till kommunens förvaltningar när det gäller personal- och organisationsfrågor. Som personalsekreterare har Du arbetsuppgifter som spänner över hela det personaladministrativa arbetsområdet. Tyngdpunkten i arbetet är anställnings- och lönefrågor samt rehabiliteringsfrågor. Du kommer även att arbeta med arbetsmarknadsfrågor inom den kommunala organisationen. KVALIFIKATIONER Du har beteendevetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot arbetsrätt och rehabilitering. Du har även några års erfarenhet av liknande arbete. Din förmåga att skapa förtroendefulla relationer till såväl chefer i organisationen, som anställda är viktig i arbetet. Det innebär att lyhördhet, personlig integritet, samarbetsförmåga och konsekvent agerande är personliga egenskaper som vi värdesätter högt. Det är en fördel om du har kommunal erfarenhet, god datavana och att du behärskar Officepaketet. Du bör också ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Sammanfattning

Liknande jobb


Personalsekreterare

24 mars 2010

Personalsekreterare

4 mars 2010

Personalstrateg

28 september 2010

HR-specialist

17 augusti 2010