Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.

Personalstaben är en del av vård- och omsorgsförvaltningens centrala stab, idag är vi tre personalsekreterare, en personaladministratör, en personal/utredningssekreterare och fyra löneadministratörer. För att utveckla vårt verksamhetsnära professionella chefsstöd inom HR-området för förvaltningens samtliga verksamheter behöver vi utöka med ytterligare en personalsekreterare. Tillsammans med övriga enheter arbetar vi för att förvaltningen ska vara en attraktiv arbetsgivare.

Personalstaben arbetar med värdeskapande HR som ska leda till ett lärande, bidra till utveckling i verksamheten och förbättrad kvalitet för de människor vi är till för. Nu söker vi dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter i det fortsatta arbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalsekreterare hos oss är du ett professionellt, konsultativt chefsstöd inom flera viktiga områden exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, ledar- och verksamhetsutveckling, kompetensförsörjning och lönebildning. För att kunna medverka till fortsatt lärande och utveckling är omvärldsbevakning en naturlig del av arbetsuppgifterna. I rollen ingår också att följa upp HR-arbetet inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskoleexamen med HR-inriktning med flera års erfarenhet av HR-arbete. Du har också goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området.

Det är meriterande om du har kommunal erfarenhet med goda kunskaper i nu gällande kommunala avtal

Som person är du lyhörd och ger ett gott bemötande. Du har god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.

Rollen som Personalsekreterare kräver att du är ansvarstagande och strukturerad du har god förmåga att driva processer samt flexibel vid förändringar. Givetvis har du god samarbetsförmåga.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023