OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Primärvården Göteborg, Primärvårdskansliet, Personalavdelningen Primärvården Göteborg är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen med ca 1600 anställda.Till våra mottagningar som finns över hela Göteborg kommer människor i alla åldrar och i livets alla skeden för hälso och sjukvård.I vårt arbete mot visionen; 'Det självklara valet - nu och i framtiden' strävar vi efter att vara göteborgarnas första naturliga kontakt med vården.Arbetsuppgifter Som personalsekreterare tillhör du organisatoriskt personalavdelningen och arbetar konsultativt mot verksamheten genom att ge vägledning och stöd i såväl strategiska som operativa frågor inom områden som t ex personalförsörjning, kompetensutveckling, arbetsmiljö, rehabilitering, löneöversyn, arbetsrätt, jämställdhets- och mångfaldsfrågor.Arbetet innebär att stödja, driva och följa upp frågor i nära samarbete med verksamhetschefer. Kvalifikationer Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller annan utbildning / erfarenhet som bedöms likvärdig samt några års erfarenhet av kvalificerat personalspecialistarbete.Du är problemlösare, kommunikativ, utåtriktad och har god samarbetsförmåga.