Personalsekreterare/HR-konsult, ref nr 161-001

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Som personalsekreterare/HR-konsult arbetar du i en konsultativ funktion till verksamheternas chefer. Du arbetar med både operativa och strategiska frågor. Arbetet innebär bl a att driva, stödja och följa upp i nära samarbete med chefer och verksamheter. Du driver och utvecklar processer och strategier inom HR området. Du arbetar med arbetsrättsliga frågor, förhandlingar, rehabiliteringsfrågor, rekryteringsprocessen, arbetsmiljö och samverkansfrågor m.m. KVALIFIKATIONER Du har en fullgjord adekvat högskoleutbildning inom PA/HR. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du har arbetat med, och är intresserad av, arbetsrättsliga frågor. Du har erfarenhet av att arbeta med rehabiliteringsfrågor. Du är som person utåtriktad, kreativ och har lätt för att kommunicera. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team.

Sammanfattning

Liknande jobb


Personalsekreterare

24 mars 2010

Personalsekreterare

4 mars 2010

Personalstrateg

28 september 2010

HR-specialist

17 augusti 2010