Personalspecialist

Personalspecialist

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

Personal- och ekonomienheten består av personal-, löne- och ekonomifunktion, totalt 12 medarbetare. Vi har ett nära samarbete mellan varandra och är ett glatt och sammansvetsat gäng.

ARBETSUPPGIFTER
Den vi söker kommer tillsammans med övriga två personalspecialister arbeta med de frågor som berör personalområdet. Du kommer initialt att arbeta med arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor. I arbetsuppgifterna ingår att operativt utbilda, biträda och stödja chefer i förekommande personalfrågor. Du kommer även att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor inom området. Du är samordnande kontaktperson med kommunens upphandlade företagshälsovård. I rollen ingår systemförvaltarskap för verksamhetssystemen Adato, KIA och Sjuk & Frisk. Det finns stora möjligheter att fördela befintliga uppgifter, inom gruppen, utifrån intresse och erfarenhet.

Distansarbete är möjligt utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder även friskvårdstimme och friskvårdscheck samt semesterlöneväxling mot extra lediga dagar.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha examen från personalprogrammet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har även integritet och kan självständigt ge stöd och råd till medarbetare och chefer. Vi sätter stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Datorvana och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Liknande jobb


HR-generalist till spännande uppdrag i Malmö

HR-generalist till spännande uppdrag i Malmö

18 april 2024

Förhandlingsansvarig

Förhandlingsansvarig

18 april 2024

HR-partner till Riksteatern

HR-partner till Riksteatern

16 april 2024