Personalspecialist (kompetensutveckling)

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi.Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen.Socialstyrelsen har ca 750 anställda, varav drygt 100 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet.Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Du kommer att arbeta inom den Administrativa avdelningen som ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och som är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor.Avdelningens fem enheter ansvarar för frågor som rör ekonomi, personal, drift och utveckling av IT-stöd, intern service och lokaler samt huvudregistratur och arkiv.Personalenheten består idag av tio medarbetare och vi söker nu en personalspecialist med inriktning mot kompetensutveckling.Tjänsten är nyinrättad med anledning av att kompetensförsörjning och samordning av kompetensutvecklingsinsatser är ett prioriterat område för myndigheten. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att de myndighetsövergripande kompetensutvecklingsinsatserna är anpassade efter verksamhetens behov och ligger i linje med myndighetens uppdrag.Du kommer också att ha ansvar för att tydliggöra myndighetens utbildningsbehov samt utveckla metoder för kompetensanalys.Vidare kommer du aktivt att medverka i anordnande av utbildningar och i vissa fall själv vara den som genomför dem.Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att administrera utbildningar samt stötta myndighetens chefer i utbildningsfrågor. Vi söker dig med: *akademisk utbildning inom personalområdet eller annan likvärdig utbildning *några års erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning på central nivå i en kunskapsintensiv organisation *erfarenhet av att samordna, planera, genomföra och administrera utbildningsinsatser.*god administrativ förmåga Det är meriterande om du har: *utbildning inom pedagogik *arbetat med ett flertal frågor inom personalområdet Vi ser gärna att du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt.För arbetet krävs det en helhetssyn där du med din specialistkunskap kommer att vara drivande och initiativtagande i arbetet med kompetensutveckling.Vidare tror vi att du är bra på att skapa och utveckla goda interna och externa relationer.Du ska trivas med att ingå i arbetsgrupper där nära samarbete är ett naturligt inslag samtidigt som du kan arbeta självständigt.Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!Välkommen med din ansökan märkt "dnr 11-2580/2009" senast den 6 april 2009..

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOCIALSTYRELSEN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 mars 2009
  • Ansök senast: 6 april 2009

Liknande jobb


Systemanalytiker SAP-kompetens HR-sektionen

20 augusti 2010

24 mars 2010

Personalspecialist

9 mars 2010