Philips söker managementassistent

Arbetsbeskrivning

Om Philips

Philips har sitt huvudsäte i Nederländerna och är ett diversifierat företag inom hälsa och välbefinnande med fokus på att förbättra människors liv med hjälp av innovationer vid rätt tidpunkt. Philips är världsledande inom hälsovård, konsumentprodukter och belysning och integrerar teknik och design i människocentrerade lösningar som baseras på grundläggande kundinsikter och varumärkeslöftet om ?sense and simplicity?. Philips består av tre affärsområden; Lighting, Consumer Lifestyle och Healthcare. Country organisationen inom Norden levererar service inom finans/redovisning, HR, kommunikation och IT till alla tre affärsområden. Läs gärna mer om Philips på www.philips.se.


Om tjänsten

Philips söker nu en självgående management assistent till Philips Consumer Lifestyle. Du kommer huvudsakligen arbeta administrativt med fokus på att understödja chefer och stötta den dagliga verksamheten. Detta innebär att du kommer ta del av olika projekt och rapportera till ansvarig chef.

Arbetsområden:

- Ta ansvar för mötesstrukturer, bokningar och administration kring sammanträden på avdelningen
- Hålla i olika agendor, agera ?mötessekreterare? och föra protokoll
- Boka in resor och hålla reda på all administration kring dessa
- Koordinera och assistera olika avdelningar och chefer kring administrativa uppgifter
- Planera och konferenser och övriga event


Möjligheter

På Philips blir du en del av en resultatorienterad och dynamisk organisation med engagerade och drivna medarbetare. Din insats gör skillnad och värderas därefter och du kommer att få möjligheter till både professionell samt personlig utveckling.

Krav

Vi ser att du har erfarenhet från administrativa sysslor. Du kanske har jobbat som administratör, VD-assistent, projektassistent eller liknande tidigare. God systemvana och kunskaper i MSOffice. Krav är mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en internationell miljö.

Personliga egenskaper

För att passa in hos Philips krävs det att du är driven, stresstålig och självgående, samtidigt som du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du har god struktur, arbetar organiserat och levererar service. Du tar stort ansvar för din roll och har möjligheten att påverka dina arbetsuppgifter.
Arbetstider, omfattning och tillträde

Tjänsten är på deltid 50 % och under kontorstider, med tillträde på kort varsel, varpå urval och intervjuer sker kontinuerligt. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och jobba på uppdrag för Philips. Uppdraget sträcker sig till slutet av mars 2014.

Sök jobbet, via länken nedan

Vi ser fram emot din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företa

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Publicerat: 19 augusti 2013

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


16 maj 2024