Planarkitekt och lokalsamordnare

Arbetsbeskrivning

PLANARKITEKT och LOKALSAMORDNARE, tillsvidareanställning, 100 % ref nr: 2/2010 Heby kommun är på väg in i en intressant samhällsbyggnadsfas med flera nybyggnadsprojekt på olika orter och en pågående omvandling i befintliga strukturer.Kommunen tar nu också fram en ny översiktsplan och fördjupningar på tätortsnivå.Samtidigt har vår lokalsamordnare fått nytt jobb.Vi söker därför förstärkning inom samhällsplaneringen och lokalsamordningen till Mark- och planeringsenheten.Enheten ansvarar bland annat för kommunens planering och samhällsbyggnadsutveckling, lokalsamordning samt drift av grönytor och gator och jobbar tätt ihop i ett team.Tjänsten är en tillsvidareanställning ARBETSUPPGIFTER De två delarna av tjänsten uppgår till en tjänstgöringsgrad om ungefär 50 % vardera, totalt 100 %.Arbetsuppgifterna kommer att bli varierade och omfattande. Som planarkitekt arbetar du med detalj- och översiktsplanearbete, ibland från "ax till limpa", ibland som beställare mot externa konsulter.I planarkitektens arbete ingår, utöver planfrågor, exploateringar, trafikplanering samt skisser och utredningar i samband med exploateringar.Arbetet innebär också föredragning av ärenden i politiska nämnder. Lokalsamordnarens uppdrag är att ansvara för att samordna lokalfrågor inom hela kommunens förvaltning och vara beställarombud gentemot de fastighetsägare kommunen hyr in lokaler från.Du är verksamheternas kontaktperson i lokalfrågor och bistår dem med rådgivning, lovsökning mm med kostnadseffektivitet i fokus.Du kommer att arbeta mot alla yrkesgrupper som finns inom kommunens verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter som lokalsamordnare: * Förvaltningens kontaktperson gentemot hyresvärdar * Kontroll över lokalinhyrningens ekonomiska aspekter * Beställare av tjänster * Kontraktsförvaltning * Långsiktig lokalplanering och uppföljning av lokalutnyttjande * Bistå kommunens förvaltningar i lokalförsörjningsfrågor * I samverkan med samhällsplanerarna och fastighetsägare arbeta med markfrågor som berör kommunens lokalbehov KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som har lätt för att kommunicera och samarbeta samt anser att kontakt med kollegor och allmänhet är viktigt för att nå ett bra resultat.Du kan uttrycka Dig väl i tal, skrift och bild och är analytisk lagd.Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är egenskaper som vi värdesätter, liksom förmåga att förankra.Som person är du drivande med god initiativförmåga.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Du har sannolikt relevant högskoleexamen (i samhällsplanering; arkitektur, fysisk planering, kulturgeografi et c) eller har motsvarande kvalifikationer.Du har kunskaper i hantering av digitalt kartmaterial och kan hantera aktuella dataprogram som exempelvis autocad.Studier inom fastighetsjuridik är meriterande, liksom förhandlingsvana och erfarenhet av fastighetsprojekt.Det är nödvändigt att Du har körkort. ÖVRIGT Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ange referensnummer 2/2010.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Planarkitekt

Planarkitekt

27 maj 2024

6 maj 2024

2 maj 2024

Översiktsplanerare

15 mars 2024