Planassistent

Arbetsbeskrivning

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med!
Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Var du än bor i Varberg finns hav, bokskog, stadsliv och goda kommunikationer inom räckhåll. Varberg har en intressant stadsutveckling framför sig, en tågtunnel ska byggas och nya stadsdelar ska växa upp vid havet och runt staden. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.

På stadsbyggnadskontoret arbetar idag ca 65 personer fördelade på fem avdelningar, kommunens lantmäteri, planavdelningen, bygglovsavdelningen, kundtjänst och geografisk information. Tjänsten som planassistent är placerad på planavdelningen. På planavdelningen är vi sammanlagt 14 personer som arbetar idag.
Hos oss blir du en del av stadsutvecklingen i en stad som växer så det knakar. Vi söker dig som har erfarenhet och engagemang i kundservice och administration samt ett intresse för samhällsutveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Planavdelningen är en del av stadsbyggnadskontoret och idag har vi en planassistent anställd på heltid, men vi är i behov av att utöka med ytterligare en tjänst på heltid. Dessutom kommer vi ha behov av ett vikariat för nuvarande planassistent som ska vara föräldraledig. Utöver planassistenten består avdelningen av planchefen och 12 planarkitekter.
I rollen som planassistent jobbar man med alla de administrativa delarna som är kopplat till planavdelningens dagliga arbete. Tillsammans med nuvarande planassistent hanterar du administrativa uppgifter som fakturering, utskick av handlingar, sammanställning av handlingar, protokollföring, arkivering, diarieföring och är vårt ansikte utåt genom vår kundmottagning där du svarar på frågor gällande planavdelningen. Du ser fördelarna med att samarbeta med andra, att arbeta tillsammans med kollegor inom förvaltningen och över förvaltningsgränserna. Du har i ditt arbete nära kontakt med allmänheten, konsulter, andra myndigheter och kollegor inom kommunen.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten lämplig utbildning. Vi söker dig som har goda kunskaper i administration, kundservice samt en god IT-vana. Kunskap i plan- och bygglagen är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från diariehantering, att läsa ritningar och kartor samt från kommunal verksamhet. Du förväntas vara initiativrik, noggrann, flexibel, har förmåga att prioritera, god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs Kommun, Stadsbyggnadskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning resp. föräldravikariat Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 mars 2017

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024