Planerare

Planerare

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning.
Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som HR-assistent inom Servicekontoret och är länken mellan områdeschef och medarbetare och är en del av gemensam bemanning. Som HR-assistent är man en förebild för teamet och verkar som arbetsgivarens representant. Kontakten med kunden och ett bra bemötande är centralt i uppdraget, likaså att aktivt bidra till enhetens utveckling. Du kommer också att dokumentera och föreslå förbättrings- och effektiviseringsmöjligheter inom olika områden.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Ta emot sjukfrånvaroanmälan, planera frånvaro och vid behov utföra arbetsuppgifter som krävs för att det dagliga arbetet fortlöper. Långsiktigt arbeta fram en digital lösning för detta
* Självständigt göra en övergripande planering utifrån de uppdragen som kommer in
* Hantera resurspass
* Kortsiktigt och långsiktigt planera och bemanna resursenheten (pool & resurs)
* Schemaläggning/planering (även heltid som norm)
* Arbeta med uppdrag gemensam bemanning FM & Måltid
* Arbeta med framtagande och implementering av digitala verktyg tillsammans med OC och teamledare

KVALIFIKATIONER
Krav:
* Avslutad eller Pågående högskoleutbildning (eller minst 5 års erfarenhet av projektledning, planering eller samordning av arbetsinsatser (t.ex. Bemanning, schemaplanering). Gärna utbildning inom arbetsvetenskap.
* God kunskap om att arbeta med moderna arbetsformer och teknik i vardagen med Microsoft Office 365 verktyg som OneNote, Teams, mm
* God kunskap kring ekonomi (utbildning eller erfarenhet) exempelvis kostnader, fakturering, inköp och avtalsuppföljning.
* Behärska svenska språket i tal och skrift

Meriterande:
* Erfarenhet av övergripande planering som omfattar flera områden
* God digital kunskap om att arbeta i verksamhetssystem t ex Heroma, Agresso/Unit4, KIA, Dedu m fl.
* Kunskap inom arbetsrätten.
* Arbete inom kommunal verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare hos oss delar och bidrar du till vår gemensamma arbetskultur. Den uttrycks i våra lönekriterier, se dem på https://bit.ly/2VbZwaT

Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Helen Carlzon, Områdeschef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads kommun, FM-service
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


HR-administratör till LKAB

HR-administratör till LKAB

29 maj 2024

Arbetsmarknadskoordinator

Arbetsmarknadskoordinator

28 maj 2024