Planerare, avdelning Boende och Korttid, placering barnverksamhet

Planerare, avdelning Boende och Korttid, placering barnverksamhet

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta både på en övergripande avdelningsnivå men även på en mer verksamhetsnära operativ nivå beroende på hur behovet ser ut. Några av de arbetsuppgifter som kan förekomma är:

1. Bokning av barn/schemaläggning personal
2 .Har i uppdrag att ta ansvar vad gäller studiebesök/introduktion av barn innan verkställt beslut
3. Fyller i teamsmall/justerar tidblock
4. Tar ett övergripande ansvar vad gäller hantering av överkapacitet (dvs omvandla till resurspass när behov ej finns i verksamheten, omvandla till arbetstid när behov uppstår i verksamheten)
5. Vid behov planera om schema.
6. Utföra av chef delegerade arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna varierar över tid utifrån såväl enhetschefernas individuella behov av stöd som boendeverksamheternas. Administrativa uppgifter kommer du att hantera dagligen, såsom registreringar i lönesystemet och inköp. Du kommer tillsammans med förvaltningens och avdelningens övriga stödfunktioner att vara ett stöd för chefer och medarbetare i verksamheterna i frågor kring schemaplanering och bemanningsoptimering, då förvaltningen just nu håller på att implementera en bemanningshandbok utifrån införandet av heltidsarbete som norm.

Andra arbetsuppgifter hanterar du mer sporadiskt så som att samordna behörigheter och nycklar till nyanställda medarbetare och att samordna årsvisa utbildningar i till exempel hjärt- och lungräddning. I tjänsten ingår även att implementera de övergripande rutinerna som finns kopplade till bostad med särskild service, samt att samordna/genomföra den årliga brukarundersökningen inom boendeverksamheterna. Du kommer även att ingå i olika verksamhetsnära projektarbeten.

Tjänsten är visstid, men med möjlighet till förlängning



KVALIFIKATIONER
Som person drivs du av att bidra till ständiga förbättringar och av att leverera en mycket god service. För att klara uppdraget behöver du ha viljan att utveckla dig själv och arbetet tillsammans med cheferna inom området. Du behöver också ha lätt för att förstå sammanhang och förstå vikten av samarbete. Du är pedagogisk, lösningsfokuserad och motiveras av utmaningar.


Du som söker har:
• En gymnasialutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig
• Tidigare erfarenheter från liknande tjänst
• God samarbetsförmåga, är ansvarstagande och flexibel
• Förmåga att kunna hantera många frågor samtidigt
• B-körkort

Vi ser gärna att du som söker också har:
• Erfarenhet av lönesystemet Heroma

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Vi söker dig som är driven med mycket god känsla för service.



ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

SSR Gunilla Oskarsson
035-13 67 27
Vision Marie Nilsson
035-18 37 76
Åsa Sörman Paulsson, avdelningschef
035-13 86 11, 070-526 98 15
Gisela Thomas Ruthér, planeringssekreterare
035-18 27 83
Enhetschef Gabriella Kylén

Susanne Carpenheim, enhetschef
0725 896077
Avdelningschef Eliabeth Wärn

Vik.enhetschef Susanne Korjonen
035-138542
Julie Maroun, enhetschef
072 3811946
Avdelningschef Eric Semb
035-139617

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 230
HALMSTAD, 30106

Liknande jobb


Kungsholmens gruppbostad  söker ny medarbetare (LSS-gruppbostad)

Kungsholmens gruppbostad söker ny medarbetare (LSS-gruppbostad)

20 maj 2024