Planerare, Hemtjänsten Klippans kommun

Planerare, Hemtjänsten Klippans kommun

Arbetsbeskrivning

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Socialförvaltningen är organiserad i 4 olika avdelningar: Avdelningen för Myndighetsutövning, Avdelningen för Boende äldreomsorg/ funktionsstöd, Avdelningen för Individ- och familjeomsorg/ Funktionsstöd och Avdelningen för Hälso- och sjukvård/ Vård och omvårdnad. Förvaltningen består av cirka 600 medarbetare som arbetar med att ge stöd till enskilda och familjer samt att ge vård och omsorg för personer med funktionsnedsättning och äldre.

Hemtjänsten i Klippans kommun genomför nu ett omfattande förbättringsarbete för att utveckla verksamheten till att bli ännu bättre och där den enskildes behov står i fokus och styr verksamheten. Vår förhoppning är att du som söker denna tjänst vill vara med och bidra till en positiv utveckling av hemtjänsten i Klippan.

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningens uppdrag i Klippans kommun är:
• att ge stöd till enskilda och familjer
• att ge vård och omsorg för äldre
• att ge vård och omsorg för personer med funktionsnedsättning

Planeraren är spindeln i nätet för de gemensamma hemtjänstgrupperna och arbetar främst med verksamhetsplanering i Life Care, vilket innebär att anpassa planeringen efter verksamhetens förutsättningar. Planerare är behjälpliga att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder. Du ska dagligen kunna anpassa personalresurserna utifrån verksamhetens behov och enhetschefens direktiv. Säkerställa att alla kunder har en kontaktpersonal samt upprätta tid för upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Planeraren har också i uppdrag att säkerställa att de insatser kunden är beviljad blir inplanerade i Life Care. Vidare har också planeraren i uppdrag att bemanna verksamheten tillsammans med bemanningsenheten vid frånvaro. I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som förvaltningen arbetar med ex, Life Care och Phoniro.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av från administrativt arbete såsom planering, bemanning, logistik och administration. Du har datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har en administrativ utbildning från högskola/yrkeshögskola/universitet, samt kunskaper i vårt kommande verksamhetssystem Lifecare.

Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden och lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt, samt ett stort engagemang där du trivs med att samarbeta med medarbetare, ledning och kunder. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare ser vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, procedurer och lagstadgade krav.

B-körkort är ett krav för att vara aktuell för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024