Planerare inom personlig assistans

Planerare inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en samarbetsinriktad planerare till personlig assistans!
All kommunal assistansverksamhet i Göteborgs stad har efter omorganisationen årsskiftet 2020/2021 samlats i samma verksamhetsområde.
Som planerare har du ett stort ansvar att driva schemaplaneringsprocessen, säkerställa bemanning och korrekt underlag inför brytdag på de enheter du ansvarar för. Du kommer att ansvara för cirka tre enheter och förväntas ha en nära dialog med enhetscheferna samt med övrig administrativ personal samt självfallet även med medarbetarna. Det är viktigt med förståelse för behoven hos personer med funktionsnedsättningar och insikt i hur uppdraget till medarbetarna påverkar schemaplaneringen.

Som planerare kommer du att arbeta med att säkerställa driften av verksamheterna. Planeraren lägger schema utifrån ambitionen att ett basschema skall finnas för varje person, och korrigerar förändringar under kommande period. Planeraren beräknar även bemanningskrav utifrån de ekonomiska förutsättningarna som finns för respektive enhet.
Planeraren är enhetschefers närmaste stöd i schemaarbetet och du arbetar med schemaverktyget Timecare planering. Planeraren tar även vid behov fram uppgifter i personalsystemet Personec.
Du kommer arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med fyra andra planerare, en bemannings controller sju samordnare och sju administratörer. Tillsammans stöttar vi 11 assistansenheter. Våra lokaler finns på Första Långgatan 28 A.
Arbetet är förlagt till dagtid måndag- fredag 8:00-16.30

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning med fullständiga gymnasiebetyg. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med schemaplanering för större medarbetargrupper.
Eftersom tjänsten innebär arbete inom IT-systemen Time Care Pool och Time Care Planering/ Multi Access så är det ett krav att du tidigare arbetat med dessa system. Meriterande är att du har jobbat som handläggare i Timecare Pool.

Vi ser gärna att du har kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrättslig lagstiftning och kollektivavtal, samt är kunnig inom statistik och Excel. Meriterande är att du har jobbat med att lägga bemanningskrav utifrån budget.

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du kan prioritera i dina arbetsuppgifter utifrån vad som är mest akut för dagen.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet av ditt arbete.



ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratörer - Arvidsjaur

Administratörer - Arvidsjaur

3 maj 2024

3 maj 2024

Administratör med fokus på bemanning

Administratör med fokus på bemanning

2 maj 2024