Planerare till Gränspolissektionen, ROE, Region Syd

Planerare till Gränspolissektionen, ROE, Region Syd

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Gränspolissektionen ingår i Regionala operativa enheten tillsammans med bland annat regionledningscentralen (RLC) och Polisens kontaktcenter (PKC).

Gränspolissektionens personal i region Syd tjänstgör för närvarande i Malmö, Helsingborg, Växjö, Kalmar, Helsingborg, Karlshamn och Ronneby, samt på de större flygplatserna i regionen. Vid sektionen arbetar man primärt med gränskontroll, verkställighetsarbete, brottsutredning och inre spaning. Genom engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet, och Gränspolissektionen, uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat i COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning och registrering av diverse ledigheter, frånvaro, lönetillägg och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera. Du samverkar mycket med olika verksamhetsdelar och är delaktig i att utveckla samarbetet med interna och externa verksamheter som har anknytning till planeringen såsom exempelvis HR och polisens administrativa center (PAC). Du är även ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer vilket ställer stora krav på en mycket god känsla för service och engagemang.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Erfarenhet av att arbeta med personalplanering eller annan personaladministration som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Goda kunskaper i MS Office-programmen, framför allt Excel
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner adekvat

Meriter
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet inom Polismyndigheten
• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA/Polis
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med service
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system såsom COPS, Palasso
• Körkort för manuellt växlad bil med behörighet lägst klass B

Personliga egenskaper
• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du ser till verksamhetens bästa.
• Du sätter stor vikt vid kvalitet, är mycket serviceinriktad och har ett utpräglat kundfokus.
• Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Du kan självständigt lösa problem som uppstår i arbetet och fattar beslut när så krävs.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att utföra omfattande analyser och bedömningar.
•Du har stort intresse av att lära dig och fördjupa dina kunskaper i avtal, it system och villkor inom ämnesområdet.
• Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
• Du har god prioriteringsförmåga och stresstålighet, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
• Du har hög lojalitet och även förståelse för vikten av tystnadsplikt.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Malmö
Anställningsbenämning: Administratör
Funktion: Planerare

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 9 december 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024