Planerare till Nationellt forensiskt centrum

Planerare till Nationellt forensiskt centrum

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Vi verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Som processägare ansvarar vi för den forensiska processen inom polisen, från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att bedriva strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Det gör vi i nära samarbete med såväl nationella operativa avdelningen, Noa, och polisregionerna, som med externa samarbetspartners både i Sverige och utomlands. Vi agerar också expertstöd och bedriver utbildning. I dag är vi drygt 500 medarbetare, men då hela verksamheten är inne i en expansiv utvecklingsfas räknar vi med att vara omkring 600 vid årsskiftet 2020-2021. Vi har tolv driftställen, från Umeå i norr till Malmö i söder. Vårt största laboratorium och vårt avdelningskansli finns i Linköping.
Avdelningskansliet består idag av tre grupper, Forskning och Utbildning, Kvalitet och verksamhetsplanering samt en Samordningsgrupp. Kansliet söker nu en planerare.
Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare kommer du bland annat:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Ta ut övertid och förskjuta personal
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid


Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Dokumenterad erfarenhet av personaladministration i närtid
• Dokumenterad erfarenhet av arbetstidsförläggning i närtid
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet
(ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Erfarenhet av planeringsuppdrag för personal inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att arbeta i olika ledningssystem
• Eftergymnasial utbildning inom områden som är relevanta för arbete med planering av arbetstid och schemaläggning
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och UBW.
Personliga egenskaper
• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
• Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.
• Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Erfarenhet krävs.




Kontaktperson
Camilla Rehme,tf kanslichef
camilla.rehme@polisen.se
Facklig företrädare
Polisförbundet Per Thollin, 010-56
383 00; Saco-S Nils Hydén, 010-56
282 42; Fackförbundet ST Heléne
Tapper, 010-56 281 78; SEKO
Polisen Ehrenfried Jäschke, 010-56
221 10.


Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: veckoplanerad
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Planerare, Avdelningskansliet, NFC Linköping
Enligt gällande lagstiftning, kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens Elimineringsdatabas
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HRkonsult.
Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället.
Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NFC, Nationellt forensiskt centrum Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Postadress

Brigadgatan 13
Linköping, 58194

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024