Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning i polisområde Jönköping

Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning i polisområde Jönköping

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Jönköping är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.
Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av en gruppchef och 9 medarbetare vilka är placerade i Jönköping, Värnamo, Eksjö samt på polisens kontaktcenter i Nässjö. Vi söker nu en medarbetare till en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad i Jönköpings län, resor inom länet kan förekomma.
Arbetsuppgifter
Som planerare i polisområde Jönköping arbetar du som ett stöd till polisområdets chefer, utredningssektion och lokalpolisområdena. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
• Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
• Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
• Administrera viss utbildning
• Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
· Erfarenhet av personalplanering.
· God vana av Officepaketet
· God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
· B Körkort
· Erfarenhet av personaladministration
· Erfarenhet av tidigare arbete med semesterlagen, föräldraledighetslagen och arbetstidslagen
Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självständigt samt att du kan planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. Du fungerar som en knutpunkt mellan medarbetare och chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2023-10-27
Referensnummer: A594.319/2023

Välkommen att söka genom att: jobb.ost@polisen.se


Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1


Dagtid med flex
Kontakt
Kontaktpersoner

Sara Alving
Gruppchef Jönköping
073-0387171
sara.alving@polisen.se





Övrigt
Fackliga företrädare:
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via 114 14.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex
Placering: Jönköpings län

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mellerud Polisstation Mellerud
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Postadress

Storgatan 40
Mellerud, 46430

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024