Planeringshandläggare Elnät

Arbetsbeskrivning

Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Tjänsten är placerad inom Kundgruppen Elnät. Teamet består av anslutningsingenjörer, kundansvariga och planeringshandläggare.

Din roll:

Som Planeringshandläggare tar du emot och hanterar förfrågningar samt beställningar från våra kunder rörande nyanslutningar till elnätet. Du säkerställer att beställningarna håller hög kvalitet och har dagligen kontakt med kunder, installatörer och kollegor via telefon, mail eller möten. I rollen är du rådgivande och hjälper till att besvara generella frågor tillsammans med teamet som arbetar med nyanslutningar. Det förekommer arbete i projektform - där du kommer att få driva och följa upp egna samt kollegors projekt.

Som Planeringshandläggare kommer du att:

- Lägga in anslutningsärenden i system.

- Följa status för aktiva anslutningsärenden.

- Verka som teknisk support.

- Ha dialog med elinstallatörer och anslutningsingenjörer för att diskutera hur ärendet ska utföras.

- Uppdatera informationskanaler (hemsida/installatörsweb) till kund och elinstallatör.

- Fungera som länk mellan anslutning elnät och Umeå Energi kundservice.

I vardagen arbetar du mycket i våra system Digpro, CAB och WMS. Du ansvarar för att lägga upp alla ärenden och fördela dem till våra anslutningsingenjörer för fortsatt hantering. Till din hjälp har du NIS kartsystem, IFS samt Officepaketet. Till största del utförs jobbet på kontoret, men besök på kommunen och hos andra intressenter förekommer också. Vi jobbar tätt tillsammans i gruppen och har många samarbeten inom företaget. En del av arbetet består av detektivarbete där du får leta i arkivet efter korrekt dokumentation.

För att lyckas i rollen har du:

- Gymnasieexamen.

- God systemkunskap.

- Erfarenhet av kundkontakt.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.

- B-körkort.

Meriterande:

- Erfarenhet av elnätsbranschen, ärendehanteringssystem och nätinformationssystem.

- Erfarenhet av arkivering och diarieföring.  

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är serviceinriktad och vill överträffa våra kunders förväntningar. Du har ett prestigelöst arbetssätt och trivs som problemlösare. I vardagen bidrar du gärna med konkreta och praktiska idéer.

Det är en tjänst med stor variation som ställer krav på att du jobbar strukturerat och ordningsamt. Med god kommunikation och en känsla för service möter du kollegor, kunder, installatörer och entreprenörer. Som person gillar du att arbeta tillsammans i ett team som strävar mot samma mål och du tar gärna egna initiativ.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.

Välkommen med din ansökan senast: 2024-01-07

Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag om vi hittat rätt kandidat.

För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Anders Björklund, 070-633 27 67. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Wilma Berglund, 076-315 05 51. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryterings- och annonslösningar. Vi har gjort vårt val av kanaler.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Kontaktpersoner på detta företaget

inga-lill.sandberg@umeaenergi.se

Inga-Lill Sandberg

Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Inga-Lill Sandberg
070 560 12 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Energi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Storgatan 34, Umeå
None

Postadress

Storgatan 34
Umeå, 90105

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024