Planeringsledare mobilitetstjänster

Planeringsledare mobilitetstjänster

Arbetsbeskrivning

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 430 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och påverka omställningen till det hållbara resandet och jobba med tjänsteutveckling för att förbättra vardagsresandet för göteborgare och besökare i vår stad.
Trafikkontoret lanserar i dagarna nya Styr & Ställ som är ett modernt lånecykelsystem anpassat efter kundernas behov. Systemet har utvecklats tillsammans med Mölndals stad och är i utbredning och antal cyklar över dubbelt så stort som det förra systemet. Som den första av sitt slag i Göteborg öppnar även en ny cykelparkeringsanläggning i anslutning till Gamlestadens resecenter som gör det enkelt att kombinera resandet med cykel och kollektivtrafik.
Som planeringsledare ansvarar du för att de mobilitetstjänster som trafikkontoret tillhandahåller uppfyller användarnas behov och är i linje med stadens och samarbetsparternas förutsättningar. Detta innebär att du följer upp leverantörsavtal, ansvarar för ärendehantering, utvärderingar och kommunikation och har den löpande dialogen med interna och externa intressenter.
En viktig del i ditt arbete kommer vara att verka för och etablera samarbeten med nya tjänsteleverantörer som önskar att samarbeta med Styr & Ställ.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med tre års högskoleutbildning inom ekonomi, trafik, mobilitet eller motsvarande.
Dessutom har du minst tre års erfarenhet från arbete inom samhällsbyggnad och mobilitet.
Vi tycker det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av:
• affärs- eller tjänsteutveckling.
• att arbeta med leverantörer och driftsentreprenörer.
• samverkan mellan trafikhuvudmän, myndigheter, offentliga och privata aktörer.

För att lyckas med ditt uppdrag behöver du kunna driva arbetet självständigt och utvecklingsinriktat med förmåga till helhetsseende. Du är kundorienterad och har lätt att samarbeta med andra. Självklart är du strukturerad och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet


ÖVRIGT
God kunskap inom MS Office verktygen.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av testning som en del i vårt urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024