Planeringsledare till avdelning Beslutsunderlag och utredning på Stadsledni

Planeringsledare till avdelning Beslutsunderlag och utredning på Stadsledni

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att genomföra kvalificerade utredningar och skapa beslutsunderlag i form av tjänsteutlåtande. Till uppgiften hör att allsidigt bereda frågor ur ett hela-staden perspektiv och att i underlagen bland annat belysa olika beslutsalternativ, eventuella målkonflikter och konsekvenser utifrån de tre hållbarhetsdimensionerna. Arbetsuppgifterna kan variera när det gäller verksamhetsområden och exempelvis avse uppdrag/utredningar kring ansvarsfördelning, organisering eller framtagande av förslag på styrande dokument.

På Stadsledningskontoret erbjuds du ett arbete i en intressant och utvecklande miljö med många olika kompetenser. Vi arbetar i nära samverkan med andra avdelningar inom stadsledningskontoret, förvaltningar och bolag inom staden samt externa samverkansparter i regionen och nationellt. Arbetet ger goda möjligheter till helhetssyn på Göteborgs stad, dess organisation och verksamhet. Det innebär utmanande arbetsuppgifter med hög komplexitet där överblick, helhetssyn och initiativförmåga är viktigt. Du kommer att ha stor påverkan på arbetssätt och goda möjligheter till utveckling av din egen kompetens.





KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant akademisk examen, med inriktning på statsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, organisation, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har god erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete på strategisk nivå inom olika verksamhetsområden och har arbetat med att skapa tjänsteutlåtande som beslutsunderlag. Du har också god erfarenhet av kommunala lednings- och styrningsprocesser och har gärna erfarenhet från logiken inom både nämnder och kommunala bolag.
Meriterande är om du tidigare arbetat på strategisk ledningsnivå i kommunal verksamhet.

Du är strukturerad, analytisk och strategisk i ditt arbete, har god kommunikationsförmåga i tal och skrift samt skapar delaktighet i gemensamma uppgifter. Du har ett starkt driv i de uppdrag du leder eller deltar i, och har förmåga att prioritera samt slutföra uppgifter inom givna tidsgränser. Du har en god förmåga att analysera komplexa sammanhang.

Vi kommer vid denna rekrytering använda oss av tester som urvalsmetod.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023