Planeringsledare/sekreterare till Omsorg

Arbetsbeskrivning

Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.Linköpings kommun sysselsätter cirka 8.000 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare. ARBETSUPPGIFTER Omsorg och socialförvaltningen söker 1,0 Planeringsledare/Nämndsekreterare till Omsorgskontoret.Tjänsten kommer huvudsakligen att vara inriktad mot äldreomsorg och Du kommer att arbeta för äldrenämnden och omsorgsnämnden.Tjänsten är också till en del en nämndsekreterartjänst.Vård och omsorg tillhör kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns.För att på bästa sätt möta och forma framtidens vård- och omsorg krävs nytänkande och kreativitet som vilar på en medveten och fast värdegrund.Den kommunala verksamheten är organiserad enligt beställar/ utförarmodellen.Äldrenämnden ansvarar som beställarnämnd för äldreomsorg.Budgeten var år 2008 knappt 800 miljoner kr.Omsorgskontoret består i dagsläget av 17 medarbetare med uppgift att bistå nämnder/styrelser med sakkunskap, analyser och utredningar som underlag för beslut.Du kommer också att arbeta med kvalitets- och verksamhetsuppföljning.Till omsorgskontoret är knutet ett FoU-centrum för vård, omsorg och socialt arbete.Som planeringsledare kommer Du huvudsakligen att ha följande arbetsuppgifter .bereda ärenden och vara föredragande i äldrenämnden och omsorgsnämnden .svara för upphandling, uppföljning och utvärdering av aktuell verksamhet .svara för budgetarbete, specifikt olika målgruppers behov av insatser .svara för information till intresseorganisationer med flera .planera och stödja utvecklings- och förändringsarbete .delta i omsorgskontorets arbete med kvalitets- och verksamhetsuppföljning I tjänsten ingår även att vara nämndsekreterare för äldrenämnden.I den rollen kommer Du huvudsakligen att ansvara för att; .Ge god service till nämndledamöter och medborgare .Planera och förbereda sammanträden .Skriva protokoll vid nämndsammanträden .Utgöra ett administrativt stöd till nämndledamöter .Delta på presidium samt gemensamt presidium..Administration och bevakning av kurser och konferenser. KVALIFIKATIONER Formell kompetens: Du ska ha relevant högskoleutbildning.Övriga kvalifikationer och personliga kompetenser: Som person har Du god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten, samt har förmåga att prioritera och planera egna arbetsuppgifter.Du är också lyhörd, språkligt analytisk, stresstålig och har en god omvärldsorientering.Du har god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift och ska kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.Vi ser också gärna att Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings Kommun.Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nyexaminerad ekonom med faktureringsansvar

30 mars 2020

24 augusti 2010

Ekonom

21 april 2010

Kredithandläggare till redovisningsbyrå

28 april 2010