Planeringssekreterare med inriktning avtal

Planeringssekreterare med inriktning avtal

Arbetsbeskrivning

Ref: 20230597

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en planeringssekreterare med inriktning avtal inom avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende, enheten stöd och samordning.

I uppdraget ingår att:


• Projektleda i upphandlingar som berör avdelningen.
• Förbereda kommande upphandlingar.
• Administration kring avtal.
• Genomföra uppföljningar avseende befintliga avtal, ta emot synpunkter eller klagomål på verksamheter med avtal och följa upp dessa.
• Samverka internt i förvaltningen kring frågor som rör avtal.
• Hjälpa verksamheten med avtalsfrågor vid behov.
• Medverka i förvaltningens översyn över hur avtalsfrågor ska hanteras.

I din roll kommer du även ha nära samarbete med avdelningarna IFO (individ- och familjeomsorg) samt BTS (boende, tillsyn och service), liksom funktioner på vår ekonomiavdelning. Vidare kommer du vara ett stöd till verksamheterna gällande frågor som rör upphandlande avtal.

Du får dina uppdrag från enhetschefen och ledningsgruppen, och du arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:


• Minst 3-årig akademisk examen med inriktning mot ekonomi och/eller offentlig förvaltning.
• Dokumenterad yrkeserfarenhet av arbete med upphandlingsfrågor och avtalsförvaltning.

Det är meriterande om du har:


• Utbildning inom avtalsrätt och upphandling.
• Erfarenhet av arbete med att projektleda upphandlingar.
• Erfarenhet av att upprätta avtal.
• Erfarenhet av att förvalta avtal.
• Erfarenhet av att tolka avtalsvillkor.
• Arbetat med uppföljning av avtal.
• Erfarenhet av avtalsadministration.
• Arbetat med direktupphandlingar.

I uppdraget behöver du vara noggrann, systematisk, kvalitetsmedveten, strukturerad men också samarbetsinriktad, prestigelös, flexibel och nyfiken. Du strukturerar ditt dagliga arbete på egen hand och kan också planera om utifrån olika prioriteringar. Du trivs med att arbeta i grupp och ser arbetsuppgifterna som ett gemensamt uppdrag snarare än individuella processer.

Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Avdelningen ekonomiskt bistånd och boende består av sju enheter; fem geografiska enheter, en mottagsenhet och enheten för stöd och samordning, där den aktuella tjänsten är placerad. Enheten för stöd och samordning består av avdelningens planeringssekretariat samt tre sektioner som arbetar med avdelningsövergripande frågor.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Intervjuerna beräknas hållas v. 16.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023