Planeringssekreterare till arbetsmarknadsavdelningen

Planeringssekreterare till arbetsmarknadsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20232349

Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare arbetar du med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du kommer att utgöra ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och även ge ett professionellt stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga planerings- och utvecklingssekreterare och ha kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och god erfarenhet av kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har arbetat i en politiskt styrd organisation och vet vad det innebär. Vidare har du mycket god förmåga och tycker att det är roligt att skriva rapporter och beslutsunderlag, och har då mycket goda förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du behärskar excel och office-paketet i stort.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis i en roll som planeringssekreterare, kvalitetsstrateg, utredningssekreterare eller motsvarande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, socialtjänst och offentlighet och sekretess. I rollen kommer du självständigt och i samarbete med andra att driva interna utvecklingsprojekt, vilket innebär planering, genomförande, analys och utvärdering. Du kommer också att representera Malmö stad och Arbetsmarknadsavdelningen i extern samverkan, t ex med Arbetsförmedlingen och civilsamhället. Därför är det också meriterande om du har erfarenhet av civilsamhällesfrågor.

Som person ser vi att du som söker är intresserad av att arbeta med utvecklingsarbete och administration. Vidare så ser vi också att du har en utpräglad analys- och initiativförmåga. Du är ansvarstagande, engagerad och har god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och nya digitala verktyg. Du är duktig på att strukturera ditt arbete, tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självgående de processerna du är involverad i för att nå verksamhetens mål. Du har förmåga att hantera komplex information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Rollen kräver även att du har god samarbetsförmåga.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.

Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Vi medverkar till att stärka arbetssökande malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Inom Arbetsmarknadsavdelningen erbjuds olika arbetsmarknadsinsatser som till exempel kommunala arbetsmarknadsanställningar, arbetsträning, utbildning och praktik. Verksamheten består av sex enheter: Enheten för arbete och studier 1, Enheten för arbete och studier 2, Enheten för arbete och studier unga, Enheten för praktik och arbetsgivarsamordning, Enheten för arbetsmarknadsanställningar och arbetsträning och Enheten för stöd och administration.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 1 januari 2024 eller enligt överenskommelse



Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023