Planeringssekreterare till ekonomiskt bistånd och boende

Planeringssekreterare till ekonomiskt bistånd och boende

Arbetsbeskrivning

Ref: 20230206

Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare är du direkt underställd en enhetschef inom avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende, enheten stöd och samordning. Det finns idag totalt 9 planeringssekreterare i avdelningen och de är dina närmsta kollegor, samtidigt som du förväntas kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna avdelningen som på andra avdelningar. Du får dina uppdrag från enhetschefen och ledningsgruppen, och du arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning (t ex Lex Sarah-utredningar), samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du utgör ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och ger även ett professionellt stöd i det dagliga arbetet.

I rollen ingår det att arbeta med verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbete. Du kommer även vara ett stöd vid presentation och kommunikation i och för verksamheten. I din roll har du också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.

Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Då är du välkommen till oss på avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende!

Kvalifikationer
Vi söker dig med en socionomexamen eller annan för uppdraget lämplig högskoleexamen, som arbetsgivaren bedömer likvärdig, och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.

Om du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och/eller myndighetsutövning boende inom Socialtjänsten kommer detta att underlätta ditt arbete. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Platina, Procapita, Lifecare, Flexite och Stratsys. Det är även meriterande med kunskap i digitala verktyg så som Teams och Sharepoint.

Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.

Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.

Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning på 1 år
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Intervjuer planeras hållas den 20 och 22 februari.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023