OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till AP&T! Här blir du en viktig del i arbetet med att skapa innovativa lösningar för våra kunder tillsammans med kompetenta, nyfikna och engagerade kollegor. AP&T:s kultur kan beskrivas som det stora bolaget med det lilla företagets entreprenöriella anda - vi kan erbjuda spännande utvecklingsmöjligheter i en global organisation men har samtidigt ett informellt sätt att kommunicera med högt i tak och vi arbetar nära varandra med hela värdekedjan.
Våra produkter står för högkvalitativa produktionslösningar inom plåtformning med allt ifrån stand-alone pressar, transfer- och matnings- lösningar, pressverktyg till kompletta liner. Våra kunder återfinns inom Automotive, Ventilation, Vitvaror etc. Läs mer via: www.aptgroup.com
Har du tidigare erfarenhet från tillverkande industri och produktionslogistik och känner dig redo att ta dig an en nyckelroll som Planning Manager i ett marknadsledande internationellt företag? Nu har du möjligheten att söka rollen som Planning Manager på AP&T!
Vad erbjuder vi?
Utöver bra förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension och flexibel arbetstid erbjuder vi möjligheten att arbeta i en dynamisk och spännande internationell miljö. Du kommer att utgöra en nyckelperson och ingå AP&T:s "Supply Chain managementteam" tillsammans med funktioner såsom lager & logistik, inköp m.fl.
Du kommer ha förmånen att arbeta med och leda ett kompetent, drivet och trevligt team som finns på plats både i Ulricehamn och Tranemo. Tillsammans har ni verkliga möjligheter att vara med och påverka hela AP&T:s verksamhet på ett positivt sätt!
I rollen som Planning Manager kommer du arbeta med:
* Ansvar för planeringen av hela AP&Ts operativa verksamhet; från övergripande projektplanering till detaljplaneringen av produktion och material behov.
* Ansvar för att säkra resursnyttjandet genom att planera och belägga tjänstemannaproduktionen på ett optimalt sätt; AP&Ts tillverkning är projektbaserad och kundprojekten är både stora och komplexa med många delleveranser vilket ställer krav på ledarskapet.
* Att verka i en "spindel-i-nätet" roll med fokus på att få många intressenter att sträva mot samma mål.
* Personalansvar för tre till fyra personer innefattande utbildning, coaching, lönesättning och medarbetarsamtal
* Verksamhetsutveckling innefattande förbättringar och effektiviseringar av avdelningens och AP&T:s gemensamma standardiserade arbetssätt och systemstöd, detta för att säkra stabilitet och kvalitét i verksamheten.
För att trivas och lyckas i rollen har du nedan kvalifikationer & personliga egenskaper:
* Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll inom planering, produktion, lager & logistik eller motsvarande.
* Eftergymnasial utbildning inom produktionsledning, lager & logistik eller motsvarande. Utbildning inom projektledning, projektplanering eller motsvarande är meriterande.
* God, dokumenterad erfarenhet av arbete affärssystem och/eller planeringssystem
* Du drivs av och trivs med en ledande och coachande roll där du coachar dina medarbetare att växa och utvecklas
* Nyfiken och intresserad av hela värdekedjan med ett öga för hur en verksamhet kan förändras, växa och fungera ännu bättre
* Tydlig kommunikatör med stark integritet
Allt vårt arbete utgår från våra värderingar; Business Committed, Curiosity, och Believe in People.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar AP&T med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Magnusson på caroline.magnusson@se.experis.com eller Eva Ekdahl på eva.ekdahl@se.experis.com.
Har vi lyckats fånga ditt intresse? Urval sker löpande, så tveka inte att söka redan idag!