Platschef

Platschef

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som platschef ansvarar du för det dagliga arbetet i butiken samt övrig verksamhet som tillhör det operativa och strategiska arbetet på filialen. Du, tillsammans med butiksmedarbetarna i Östersund, styr och planerar verksamheten för att nå uppsatta budgetmål. Att vid behov arbeta i butiken tillsammans med ditt team ser du som en självklarhet.

Genom ett strategiskt, framåtlutat och tydligt coachande ledarskap, jobbar du för att utveckla ditt medarbetarteam, arbetsklimatet samt verka för att utveckla försäljningen i området. Det här är något som verkligen engagerar dig. 

Hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt och som är under expansion. Du kommer till stor del att befinna dig på plats i butiken men även besöka kunder och vara delaktig i företagets olika marknadsaktiviteter. Du arbetar aktivt med företagets utveckling och bidrar till att det förändras i takt med våra kunders önskemål och krav, något vi tror görs bäst genom ett nära samarbete med våra kunder. Här får du en rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där alla hjälps åt och där kund och kvalitet är våra starka hörnstenar. 

Du rapporterar till regionchefen för södra Norrland. Östersundsfilialen består idag av en butiksmedarbetare och en servicetekniker.

För att trivas och bli lyckosam i rollen som platschef hos oss tror vi att du har ett tekniskt intresse, gärna verkstads-, industri- eller butiksbakgrund. Självklart är du trygg i ditt ledarskap, har hög tillit och ett coachande förhållningssätt. Du bör även vara lösningsorienterad, handlingskraftig och ha en affärsmässig inställning med intresse för försäljning. Har du kännedom kring lokala företag och industrier i Östersund med omnejd och ett relevant kontaktnät är det meriterande. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmågan att överblicka helheten, att skapa ett gott arbetsklimat och även förmågan att engagera dina medarbetare. Det är också viktigt att du delar vår ambition att alltid sätta kunden i fokus. 

Denna rekrytering är ett  samarbete mellan Randstad och rekryterande företag. Vill du ha mer information eller har frågor om rollen eller processen kontakta Branch manager Pernilla Keusch, pernilla.keusch@randstad.se eller 070 149 87 85. 
Vi ser fram emot din ansökan senast 13 november 2023. Då vi gör löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte, lämna din ansökan redan idag. 

Tillträde enl överenskommelse och tillsvidare.
Arbetstid är måndag-fredag kl. 7-16. 
Observera att det är anställning hos rekryterande företag och ej ett konsultuppdrag hos Randstad. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina primära ansvarsområden är:
Leda arbete och verksamhet
Budget
Kundservice och försäljning
Personal och arbetsmiljö


Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen har du:
Ledarskapsförmåga
Coachande förhållningssätt
Tekniskt intresse
Butiks-, verkstads- eller industribakgrund
Relevant nätverk i Östersund
Erfarenhet av budget och verksamhetsstyrning
B-körkort


Erfarenhet
Ledarskap

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 13 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024