Polismyndigheten i V. Götaland söker en ekonom

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Västra Götaland omfattar hela V.G län.Polisverksamheten är organiserad i fyra områden med säte i Göteborg, Uddevalla, Skövde och Borås.Därutöver finns tre länsgemensamma avdelningar, Länskriminalpolisen, Länsordningspolisen samt Förvaltningsavdelningen med säte i Göteborg.Polismyndigheten ha ca 4 200 anställda varav 3 300 poliser och 900 civilanställda.Årsomsättningen är ca 3 miljarder kronor.Förvaltningsavdelningen är uppdelad i tre enheter: verksamhetsstödsenheten, personalstödsenheten och polisrättsenheten.Inom verksamhetsstödsenheten finns ekonomisektionen, fordonssektionen, IT-sektionen och driftsektionen.Ekonomisektionen Ekonomiarbetet inom myndigheten är organiserat med en ekonomidirektör och en planeringsenhet med placering på ledningsnivå samt en ekonom per område och avdelning.Till detta hör ekonomisektionen som står för det myndighetsgemensamma redovisningsarbetet och består av en chef tillsammans med 9 medarbetare.Utöver redovisningsarbete tillkommer ansvar för inköp/upphandling och material/förråd. Arbetsuppgifter Ekonomisektionen på Förvaltningsavdelningen söker nu en ekonom som ska arbeta med kvalitetssäkring av redovisning för hela myndigheten.Du kommer att arbeta med bokslut, internkontroll, kalkylering och rapportering.I arbetet ingår att utveckla nya rutiner för redovisning och kvalitetsuppföljning.Vi befinner oss i ett förändringsarbete vilket innebär att du har stora påverkansmöjligheter att utforma tjänsten.Kvalifikationer Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller likvärdig utbildning, med inriktning på redovisning.Du bör ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av redovisning.Kunskaper och erfarenhet av arbete med inköp/upphandling är mycket meriterande.Även erfarenhet av projektarbete är meriterande.Tjänsten innebär att utveckla ekonomifrågor både i myndigheten och inom ekonomisektionen, vilket fordrar personliga egenskaper som nytänkande, servicekänsla, handlingskraft och god pedagogisk förmåga.För att lyckas i tjänsten ska du ha en stor social kompetens, förmåga att analysera och se till myndighetens helhet gällande ekonomi och kvalitetsarbete.Vi förutsätter att du är strukturell och ordningsam.Då tjänsten innebär kontakter både internt inom myndigheten och externt, är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.Erfarenhet av redovisning i statlig/kommunal förvaltning och om du arbetat i Agresso Affärssystem är meriterande.Vi förutsätter att du har höga IT-kunskaper.Samtliga nås via Polismyndighetens växel på tfn 114 14.Genom din ansökan godkänner du denna registrering. I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Polisrättsenheten Eva Strömblad
11414
Processledare Ann-Christine Bech
11414
Therese Magnusson
11414
Tf sektionschef Stefan Andersson
114 14
Enhetschef Carl-Arne Jonsson
11414
tf gruppchef Anita Gustafsson
11414
Gruppchef Charlotte Johannesdotter
010-5654457

Sammanfattning

Besöksadress

STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Postadress

BOX 429
GÖTEBORG, 40126

Liknande jobb


20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010