Polismyndigheten söker administratör till Göteborg city

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya Polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.


REGION VÄST
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.


POLISOMRÅDE STORGÖTEBORG
Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden; Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli. Vid utgången av 2016 ska polisområdet ha cirka 1 400 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i lokalpolisområde Göteborg City arbetar du nära lokalpolisområdeschefen och är ett viktigt stöd i den dagliga verksamheten.


I rollen som administratör har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Registrering och diarieföring av ärenden och handlingar samt posthantering
• Intern och extern korrespondens
• Enklare ekonomiadministration såsom kontroll och hantering av lokalpolisområdets beställningar och fakturor
• Att vara behjälplig med planering och inbokning av möten m.m.
• Förande av anteckningar och protokoll
• Kvalitetssäkring av underlag och handlingar innan vidarelämnande


Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid, vardagar med möjlighet till flextid.


KVALIFIKATIONER
KRAV
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att ha arbetat med bokföring/fakturahantering
• Några års erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete i en offentlig organisation
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• God datorvana, särskilt i Office-paketet
• B-körkort


MERITERANDE
• Eftergymnasial utbildning inom t.ex. ekonomi, offentlig förvaltning och/eller administration från yrkeshögskola eller liknande
• Erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska


PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt.


Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten som administratör innebär varierande arbetsuppgifter, vilket betyder att du behöver kunna hantera ett högt såväl som ett lugnare arbetstempo för att trivas i rollen. Vi ser gärna att du tar egna initiativ och bidrar till verksamhetens fortsatta utveckling.


Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland arbetar du med ärenden innehållande information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.


Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
KONTAKT
Information om rekryteringsprocessen: Thomas Anderson, Madeleine Ejenstam (HR-handläggare).
Information om uppdraget: Hans Bengtström.
Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S.


Samtliga nås via polisens växel 114 14


Anställning: Tillsvidareanställning. Är du inte redan anställd i myndigheten tillämpas 6 månaders provanställning.


Arbetstid: Dagtid med flex
Tjänsteställe: Göteborg


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Väst Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Kanslist

3 juni 2024

Kanslist

29 april 2024

Medlemsadministratör

Medlemsadministratör

24 april 2024

Kansliadministratör till Frivården i Malmö, vikariat

Kansliadministratör till Frivården i Malmö, vikariat

31 mars 2024