Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Uddevalla

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya Polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.


REGION VÄST
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.


POLISOMRÅDE FYRBODAL
Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden; västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Vid utgången av 2016 ska polisområdet ha cirka 510 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Handlägga pass-/identitetskortsansökningar.
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Hantera hittegods
• Ta emot anmälningar
• Registrera ärenden/diarieföring
• Inköp och beställning av resor, tjänster m.m.


Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid. Viss kvällstjänstgöring förekommer.

KVALIFIKATIONER
KRAV
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete inom service eller reception där du haft mycket externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• God datorvana


MERITERANDE
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att hantera pass- och identitetskortsansökningar
• Erfarenhet av att ha arbetat med service/administration i en offentlig verksamhet


Körkort är inget krav, men en fördel då kortare resor i tjänsten kan förekomma.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.


Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.


Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
KONTAKT
Information om uppdraget: Marie Bjurman.
Information om rekryteringsprocessen: Thomas Anderson, Madeleine Ejenstam (HR-handläggare).
Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S.


Samtliga nås via polisens växel 114 14


Anställning: Tillsvidareanställning. Är du inte redan anställd i myndigheten tillämpas 6 månaders provanställning.

Arbetstid: Dagtid med flex. Kvällstjänstgöring förekommer.
Tjänsteställe: Uddevalla


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Väst Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Dagtid med flex. Kvällstjänstgöring förekommer. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

14 juni 2024

Mötesplatskoordinator

14 juni 2024