Polismyndigheten söker en administratör till receptionen i Kiruna (vikariat

Polismyndigheten söker en administratör till receptionen i Kiruna (vikariat

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till receptionen i Kiruna för ett vikariat på drygt ett år, med möjlighet till förlängning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Norrbotten har verksamhet i hela Norrbottens län fördelat på fyra lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Hantera hittegods
• Hantera delgivningar
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen

Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kommer att ske på annan ort.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Minst ett år aktuell erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga
kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten
• Svenskt medborgarskap
• Körkort B
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg

Meriterande

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete inom reception eller motsvarade arbete som arbetsgivaren anser
relevant för tjänsten
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och
Durtvå
• Behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska

Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C40512/2020 per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Kiruna

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024