Polismyndigheten söker en planerare till Kävlinge

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten, region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Södra Skåne är ett av polisområdena i region Syd. Vi har verksamhet från Simrishamn i öster till Lomma i väster i 13 kommuner. I området finns fyra lokalpolisområden (Ystad, Trelleborg, Kävlinge och Lund). Lokalpolisområde Kävlinge består av 4 kommuner, Kävlinge, Lomma, Staffanstorp och Burlöv.


ARBETSUPPGIFTER
Kävlinges lokalpolisområde söker just nu en administratör med funktion som planerare. Tjänsten ingår organisatoriskt i grupp Stöd/Service 1 LPO Kävlinge. Som planerare samarbetar du med och stöttar gruppchefer, enhetschefer och personal. Rollen innehåller främst personaladministrativa uppgifter, men även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer. Huvudsaklig arbetsuppgift är att arbeta operativt med arbetstidsplanering av personalresurs mot verksamhetsbehovet i periodplanen. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning av olika slags ledigheter och lönetillägg, registrering av olika personalhändelser som till exempel semestrar och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera. Du kommer också att ha mycket direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor, vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen. Som planerare på lokalpolisområdet samarbetar du med andra planerare inom polisområdet för planeringen av den dagliga verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Till tjänsten som planerare söker vi dig som har stor förmåga till helhetssyn, sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta strukturerat och självständigt. Du har stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet. Du har mycket god IT-vana, särskilt i Excel. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Under perioder är det hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du har förmågan att prioritera och hantera stress. För att vara behörig sökande ska du ha fullständiga gymnasiebetyg, med godkända betyg i svenska och engelska. Det är av stor vikt att du har en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Under rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Engagerad, effektiv och tillgänglig är ledord för polisens verksamhet.


Meriterande är:
- Erfarenhet som personalplanerare med god kännedom om arbetstidplaneringsprocessen.
- Kunskaper i COPS, Palasso och Agresso
- Utbildning i eller erfarenhet av ASA-polis
- Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Flextid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Order och planering

Order och planering

21 maj 2024