Polismyndigheten söker en planerare till Lund

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Södra Skåne är ett av polisområdena i region Syd. Vi har verksamhet från Simrishamn i öster till Lomma i väster i 13 kommuner. I området finns fyra lokalpolisområden (Ystad, Trelleborg, Kävlinge och Lund). Lokalpolisområde Lund utgörs av Lunds kommun med polishus i Lund och polisstation i Dalby. I lokal-polisområde Lund är ca 140 personer anställda.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetsplatsbeskrivning
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som planerare samarbetar du med och stöttar gruppchefer, enhetschefer och personal. Rollen innehåller främst personaladministrativa uppgifter, men även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer. Tjänsten är organisatoriskt placerad i grupp Stöd/Service 1 LPO Lund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Operativt arbete med arbetstidsplanering av personalresurs mot verksamhetsbehovet i periodplanen.
• Handläggning av olika slags ledigheter och lönetillägg, registrering av olika personalhändelser som till exempel semestrar och utbildningar (arbetet sker i systemen COPS och Palasso).
• Optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera.
• Du kommer också att ha mycket direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor, vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen. Som planerare på lokalpolisområdet samarbetar du med andra planerare inom polisområdet för planeringen av den dagliga verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Stor förmåga till helhetssyn, sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad, flexibel och kan arbeta strukturerat och självständigt.
• Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet.
• Mycket god IT-vana, särskilt i Excel.
• God samarbetsförmåga. Då du ingår i ett team och även är ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare.
• God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera tidvis stressiga situationer, då det periodvis är relativt hög arbetsbelastning.
• Fullständiga gymnasiebetyg, med godkända betyg i svenska och engelska.
• God kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift.


Meriterande

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet som personalplanerare med god kännedom om arbetstidplaneringsprocessen.
• Kunskaper i COPS, Palasso och Agresso.
• Utbildning i eller erfarenhet av ASA-polis.
• Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.
• Körkort, lägst B-behörighet, kan ses som meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. med flextid Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 september 2016

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Order och planering

Order och planering

21 maj 2024