Polismyndigheten söker operatörer till Polisens kontaktcenter (PKC) i Kalma

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?


Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter Syd med placering i Kalmar.


Polisens kontaktcenter (PKC) ansvarar för anmälnings- och upplysningsverksamhet och har en central roll i Polismyndighetens service till allmänheten med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. PKC i region Syd har verksamhet förlagd till polishuset på Toftanäs i Malmö och till polishuset i Kalmar. PKC Syd är ett av sju svarsställen som svarar på samtal som inkommer via 114 14. PKC hanterar även anmälningar som gjorts via internet. Antalet anmälningar som inkommer uppgår till drygt 400 per dygn. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus vid brottsofferbemötande.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:
- Ta emot och dokumentera brotts- och förlustanmälningar.
- Hålla målsägandeförhör.
- Skriva tips, hantera viltolyckor och lämna information till allmänheten om frågor som främst rör polisens ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Fullständiga gymnasiebetyg alternativt utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
- Arbetslivserfarenhet från myndighet eller serviceyrke. Arbetet ska gärna ha varit fokuserat på service och kundbemötande, t.ex. kundtjänst, callcenter eller reception.
- God förmåga att formulera dig i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i förståelse.
- God datorvana samt förmåga att dokumentera korrekt och med god hastighet.


MERITERANDE
Det ses som meriterande om du har:
- Juridisk, beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig utbildning.
- Kunskap i polisens IT-system som RAR, DUR, centrala system, m.fl.
- Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom polisen.
- Lämplig utbildning för eller erfarenhet av anmälnings- och tipsmottagning, upplysningsarbete och/eller arbete som telefonist.


PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetet medför kontinuerlig kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna hantera tillfälliga arbetstoppar utan att eftersätta kravet om god service och kvalitet. Du behöver ha god samarbetsförmåga och en drivkraft att utvecklas tillsammans med dina kollegor och chefer. Det ses även som värdefull erfarenhet om du har arbetat oregelbundna arbetstider.


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


I urvalsarbetet kommer tester att användas. Testet mäter din förmåga att formulera dig i tal och skrift, datoranvändning, samt din engelskaförståelse.



ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Även tidsbegränsade anställningar kan komma att bli aktuellt.
Arbetsort: Kalmar
Arbetstid: Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar.
Tillträde: 2017-08-28.


Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Om du erbjuds anställning behöver du vara tillgänglig den 28 augusti 2017 då gemensam utbildning startar.


ANSÖKAN
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


22 februari 2024

SOS-operatör

SOS-operatör

7 september 2023

SOS-operatör

SOS-operatör

6 september 2023

SOS-operatör

SOS-operatör

31 augusti 2023