Polsktalande Supporttekniker till Göteborg!

Polsktalande Supporttekniker till Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en supporttekniker som talar flytande polska till en bred roll inom IT-support. Vår kund är ett ledande företag inom återvinning och här kommer du att arbeta i en spännande, öppen och motiverande arbetsmiljö i servicedesken på kundens kontor med placering i Göteborg!
Dina arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker arbetar du huvudsakligen med 1st line-support. Då desken är single point of contact, så ansvarar du för att eskalera och prioritera inkomna incidenter och ärenden till rätt supportgrupp, allt enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Rollen är bred och innehåller stor variation av arbetsuppgifter och olika typer av problemlösning för dig att hugga tag i:
Standard 1st line, där du är inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med databas.
Back Office-ärenden, det vill säga lösning av inkomna incidenter med olika lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Beställningar, där du tar emot Service Requests, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Onsite-support – VIP support för användare på huvudkontor i Göteborg samt lagerhantering på IT-avdelningen.
Incidenthantering, där du eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.

Arbetet sker i ett härligt och entusiastiskt supportgäng som likt dig brinner för kundnöjdhet, samarbete och problemlösning. Med rätt inställning och din positiva syn på kundservice finns mycket goda möjligheter till vidareutveckling på bolaget.
Dina egenskaper
Vi söker dig som pratar flytande polska, svenska och engelska. Vi ser även att du har en grundläggande förståelse för hur en IT-support fungerar, men primärt är det viktigt att du brinner för IT och service! Du är en lösningsorienterad och självgående person som har förmågan att driva ditt arbete framåt, är strukturerad i ditt arbetssätt och har ett driv i allt du gör. För att riktigt lyckas i rollen behöver du vara pedagogiskt lagd och kan göra dig förstådd för olika typer av människor. Det är också viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.
Är det just dig vi letar efter? – skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
Tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support
Tidigare erfarenhet av arbete med Windows, AD och Office 365
Tidigare erfarenhet av hårdvara inom datorer, skrivare, smartphones och surfplattor
Tidigare erfarenhet av arbete enligt ITIL
Lätt för att uttrycka dig väl i svenska, engelska och polska – både i tal och skrift

Plus i kanten:
Kunskap i något övrigt nordiskt språk
Erfarenhet av projektsamordning och annan IT samordning
Tidigare arbete på internationell support

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32730 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024