OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Logistik AB är ett dotterbolag till Posten AB.Telefonförsäljning är en del av Logistik Försäljning, Kundservice.Enheten ansvarar för en kundbas på ca 30 000 kunder och skall bygga upp kundansvaret via telefon och brev med rätt kvalite och inriktning.Telefonförsäljning Logistik skall bidra till att göra Posten Logistiks marknadsbearbetning mer effektiv och öka kundnöjdheten. Vi söker 2 innesäljare som har förmåga att skapa bra kontakt med befintliga kunder och lämna förslag på lösningar utifrån kundernas behov, offerter och göra avslut.Du som innesäljare ingår i ett team och har ett eget kundansvar för ett antal företagskunder som du ska vårda och utveckla i huvudsak via telefon.Du kommer även att jobba med nya kunder så kallade prospekts.Tjänsten är tillvidare. Självklart är du serviceinriktad, glad och positiv samt kommunikativ.Du har tidigare vana av eller stort intresse för att arbeta med tjänsteförsäljning via telefon och förmåga att göra avslut och affärer.Du är en målinriktad person som vill nå resultat i arbetet.Du har goda kunskaper i svenska och engelska, och har du dessutom relevant eftergymnasial utbildning ser vi detta som meriterande.Posten Logistik erbjuder konkurrenskraftiga och attraktiva logistiklösningar samt paket-, pall och expresstjänster.Vi löser företags logistiska utmaningar och ser till att de får sina produkter distribuerade snabbt och effektivt.Vi finns i hela Norden och har samarbetspartners i hela världen.Posten Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 5 900 medarbetare.Besök oss gärna på www.posten.se/logistik.Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.Låter det intressant?Välkommen med din ansökan senast den 08-05-05.