PRAKTIK - Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Zinzino erbjuder ett hemmacafésystem som är lättanvänt och ger möjlighet för alla att få kvalitetsespresso till ett rimligt pris till kunder i hela norden. Våra värderingar präglas av hög kvalitet, närhet till kunden och fokus på aktiv produktutveckling. Företaget är just nu inne i en spännande tillväxtfas på samtliga marknader.

Ekonomiavdelningen söker nu ekonomiassistent med informativ inriktning

Arbetsuppgifter

Kundkontakter via mail och telefon med aktieägare
Kontakt med leverantörer av aktietjänster
Registervård av aktierelaterade system
Bemanna företagets växeltelefon
Behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut
Fakturering
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Inbetalningar
Div. andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Utbildning/erfarenhet

Största fokus i tjänsten ligger på externa kontakter med kunder avseende framför allt aktieägarinformation. Krav är att du behärskar Microsoft Excel. Då vi är en liten organisation letar vi efter en person med breda ekonomikunskaper. Du måste vara stresstålig och inte vara rädd för förändringar då vi verkar i ett tillväxtföretag. Du måste ha både viljan och förmågan att utföra både enkla och rutinmässig arbetsuppgifter i kombination med mer kvalificerade arbetsuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Malin Johansson
0707449175

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zinzino AB
  • 0 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 november 2009
  • Ansök senast: 18 december 2009

Besöksadress

Hulda Lindgrens gata 8
Göteborg

Postadress

Box 80
Göteborg, 40121

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024