PRAKTIK - Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

HANDLÄGGNING: Praktik för arbetssökande som vi bedömer som lämpliga och intresserade av att jobba i en kundtjänst, men vill veta mer om jobbet.
Varje enskild handläggare som har lämpliga sökande tar egna praktikbeslut. Namn på varje deltagare redovisas genom att registrera namnet via urvalsfunktionen. OBS!! Max 12 deltagare.
Ingen kontakt med facket behövs, Unionen har godkänt projektet som helhet.

Praktikens syfte är att ge praktikdeltagarna en bättre inblick i de olika jobben som kan finnas vid en större kundtjänst. Det gäller både de som jobbar med inkommande samtal och de som jobbar med försäljning.
För GoExcellents del kan praktiken ge ett bättre och större underlag vid framtida rekryteringar.

Innehåll:
- Kundservice, vad gör man där, samt hur fungerar den?
- Försäljning, vad gör man och hur jobbar man med försäljning?
- Branschen, hur fungerar den?
- Vad mäter vi och varför mäter vi resultat och svarstider etc?
- Medlyssning, olika uppdrag (lyssna på inkommande och utgående samtal)
- GoExcellent, organisationen, vad de gör och vilka de är?

Tanken är att teori och praktik ska varvas, Alla dagar kommer medlyssning att förekomma.

Prel. upplägg:
Dag1: Teamaktiviteter
Dag 2: Branschgenomgång + GoExcellent
Dag 3: Kundservice + vett och etikett
Dag 4: Försäljning
Dag 5: Sammanfattning, frågestunder, avslutning samt intervjuer för de som är intresserade.

Sammanfattning

Liknande jobb


2 mars 2010

Habiliteringspersonal - sommarvikariat

15 februari 2010

Enhetschef

12 februari 2010

Enhetschef med personalansvar

9 februari 2010