OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring och en framgångsrik tillverkningsindustri dominerar. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik. Kommunledningskontoret har till uppgift att leda, utveckla och samordna kommunkoncernens verksamheter inom områden som är övergripande och gemensamma. ARBETSUPPGIFTER Västerviks kommun, kommunledningskontoret, söker nu till enheten för arbete och kompetens en praktiksamordnare för administrativa och operativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med arbetsmarknadspolitiska insatser i nära samarbete med arbetsförmedlingen. I ditt uppdrag ingår att arbeta nära arbetsgivare och fackliga organisationer, administration kring bl.a. handledarutbildning samt med anskaffning av praktikplatser. Parallellt pågår en omfattande översyn kring hanteringen runt arbetet med praktikplatser inom vår kommun varför du också kommer att medverka i detta arbete. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning med inriktning mot samhällsvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av att arbeta utåtriktat, du är självgående och har förmåga att bygga kundrelationer. Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av administration, datavana, att kunna organisera ditt arbete samt en servicekänsla som är naturlig för dig.